Keva rakennuttaa yli sata vuokra-asuntoa Vantaalle

Lue alkuperäinen

Keva ja NCC Rakennus Oy allekirjoittivat tiistaina 30.6.2015 urakkasopimuksen 108 vuokra-asunnon rakentamisesta Vantaan Viertolaan osoitteeseen Osmankäämintie 5.

Viertolaan valmistuu kolme rakennusta, joihin tulee vapaarahoitteisia vuokra-asuntoja. Huoneistojakauma on monipuolinen yksiöistä tilaviin perheasuntoihin. Huoneistojen suunnittelun lähtökohtana ovat hyvä toiminnallisuus sekä laadukkaat keittiöt ja kylpyhuoneet. Lisäksi huoneistoihin kuuluu tilavat lasitetut parvekkeet. Kohteeseen rakennetaan 61 autopaikkaa, ja niistä hieman yli puolet sijaitsee autohallissa ja loput piha-alueella.

Tontilla tällä hetkellä sijaitseva hallirakennus puretaan tämän kesän kuluessa, ja uudisrakentaminen käynnistyy syyskuun 2015 alussa. Asunnot valmistuvat vaiheittain helmikuun 2017 loppuun mennessä.

– Kevan tavoitteena on lisätä pääkaupunkiseudulla omistukseensa laadukkaita vuokra-asuntoja, jotka ovat hyvien palveluiden ja joukkoliikenneyhteyksien lähettyvillä. Viertolan asuntohanke sopii hyvin tähän tavoitteeseen, toteaa rakennuttajapäällikkö Jari Toikka Kevasta.

– On hienoa syventää aiemmin toimitilarakentamisen puolella tehtyä yhteistyötä Kevan kanssa näin merkittävässä hankkeessa, toteaa yksikön johtaja Ilkka Leskelä NCC Rakennus Oy:stä.

Jari Toikka, rakennuttajapäällikkö, Keva, p. 020 614 2609, jari.toikka@keva.fi
Ilkka Leskelä, yksikön johtaja, NCC Rakennus Oy, p. 010 5075 574, ilkka.leskela@ncc.fi

Keva huolehtii kunta-alan, valtion, kirkon ja Kelan henkilöstön eläkeasioista. Keva hoitaa noin 1,3 miljoonan julkisen sektorin työntekijän ja eläkkeensaajan työeläkepalveluita. Keva vastaa kunta-alan henkilöstön eläkkeiden rahoituksesta ja eläkevarojen sijoittamisesta. Sijoitusomaisuus on noin 45,2 miljardia euroa (31.3.2015). Kevan palveluksessa on noin 550 henkilöä.

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2014 oli 6,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000.  NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.