Leppävaaran vanhan Maxin purkujätteet

Leppävaaran vanhan Maxin purkujätteet hyödynnetty lähes sataprosenttisestiSuomen ensimmäinen market, Leppävaaran Maxi on purettu. Purkujätteistä saatiin 97,5 prosenttia uusio- ja toistokäyttöön tai poltettavaksi. Kaikkiaan purkujätteen määrä oli noin 16.200 tonnia, josta ainoastaan runsaat 300 tonnia päätyi kaatopaikalle. Mm. 2.400 tonnia betonielementtiä otettiin sellaisenaan ja murskattuna n. 12000 tonnia uusiokäyttöön. Harja- ja vaijeriterästä sekä rauta- ja peltiromua toimitettiin yli 800 tonnia edelleen jalostettavaksi. Loisteputket siirtyivät sellaisenaan toistokäyttöön, osin mm. Eestiin. Purkutöistä, samoin kuin Leppävaaran kauppakeskuksen kakkosvaiheen rakentamisesta vastaa työyhteenliittymänä NCC ja Skanska.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2016 oli 5,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.