NCC Finland Oy:n jakautuminen

NCC Finland Oy:n jakautuminen astuu voimaan 1.1.2003, jolloin NCC Finland Oy lakkaa olemasta yhtiönä. Sen toimintaa jatkavat uudet yhtiöt NCC Rakennus Oy, NCC Kiinteistökehitys Oy (myöhemmin NCC Property Development Oy) ja NCC Roads Oy. NCC Finland Oy:n kaikki sopimukset siirtyvät oikeuksineen ja velvollisuuksineen asianomaisille uusille yhtiöille.Y-tunnukset Yrityksien Y-tunnukset ovat 1.1.2003 alkaen seuraavat: NCC Rakennus Oy, 1765514-2, NCC Kiinteistökehitys Oy, 1765519-3 NCC Roads Oy, 1765515-0 Altima Oy, 1614259-9 NCC Rakennus Oy rakentaa edelleenkin Suomessa, Venäjällä ja Baltiassa. NCC International Oy sekä Optiplan Oy jatkavat NCC Rakennuksen tytäryhtiöinä. NCC Kiinteistökehitys Oy:n palveluja ovat kiinteistökehitys ja rakennuttamispalvelut, vuokralaisten hankinta ja kiinnostavien tuottokohteiden tarjoaminen sijoittaja-asiakkaille. NCC Roads Oy on Pohjoismaiden merkittävimpiä asfalttiurakoitsijoita ja kiviainestoimittajia ja Altima Oy keskittyy rakennusalan kaluston vuokraukseen.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2015 oli 6,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.