• NCC/

NCC käynnistää Fredriksbergin seuraavien vaiheiden rakentamisen Helsingissä

Lue alkuperäinen

NCC käynnistää Fredriksbergin toimistokokonaisuuden kahden seuraavan vaiheen rakentamisen Helsingin Vallilassa. Uutta vuokrattavaa toimitilaa tulee noin 11 000 m² ja rakennus valmistuu toukokuussa 2020.

– Fredriksbergin kaltaiselle työympäristölle on Helsingissä kova kysyntä. A-vaiheen menestys kannustaa meitä käynnistämään kerralla kaksi seuraavaa vaihetta. Yhteisöllinen, uudenlainen tapa tehdä töitä yhdistettynä ensiluokkaisiin palveluihin sekä moderniin ja inspiroivaan designiin houkuttelevat yrityksiä Vallilaan, kertoo hankekehityspäällikkö Yirui Jiang NCC:stä.

Nyt käynnistyvät B- ja C-vaiheet käsittävät noin 700 uutta työpistettä ja vuokrattavaa toimitilaa kuudessa kerroksessa. Rakennukseen on tulossa toimistotilojen lisäksi liiketilaa ravintoloille ja kahviloille sekä erikoisuutena ylimpään kerrokseen upeat edustus- ja terassitilat. Tämä vaihe tuo myös uuden kulkureitin Sturenkadulta Konepajankujalle ja yhteyden Bruno Granholmin aukiolle.

NCC:n kehittämä uniikki toimistokohde Fredriksberg sijaitsee omaleimaisella ja kehittyvällä Vallilan Konepajan alueella. Fredriksbergin A-talo valmistui tämän vuoden keväällä ja sen toimitilat on lähes täyteen vuokrattu. Fredriksbergin kokonaislaajuus on noin 31 000 kerrosneliömetriä.

Fredriksberg toteutetaan kestävän kehityksen periaatteita noudattaen BREEAM-ympäristöjärjestelmän mukaisesti, tavoitteena Excellent-taso. NCC pyrkii minimoimaan ympäristövaikutukset ja lisäämään arvoa sekä asiakkaille että yhteiskunnalle ympäristösertifioiduilla rakennuksilla, houkuttelevilla työpaikoilla ja osallistavilla kaupunkiympäristöillä.

fredriksberg.fi

Lisätietoja:
Petri Bergström, maajohtaja, NCC Property Development Oy, p. 050 331 4602, petri.bergstrom@ncc.fi
Yirui Jiang, hankekehityspäällikkö, NCC Property Development Oy, p. 050 492 3018, yirui.jiang@ncc.fi

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2017 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.800.  NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.