NCC myi kauppakiinteistön tanskalaisille

NCC Property Development Oy on kehittänyt uuden kauppapaikkahankkeen Kaivokselaan. Käyttäjäksi tulee Suomen Spar Oyj. Myymälän avajaisia vietetään loppuvuodesta 2004. Kohteen arvo on n. 4,6 miljoonaa euroa. Rakennustöistä vastaa NCC Rakennus Oy. Kaivokselan liikekiinteistö on myyty tanskalaiselle I/S EjendomsInvestille. Sen liikeideana on sijoittaa yksityisten tallettajien varoja varmoihin kiinteistösijoituksiin pohjoismaissa.- Kaivokselan hanketta on kehitelty kolmisen vuotta. Kaupan alalla sekä operaattoreiden että sijoittajien määrä on viime vuosina kasvanut kansainvälisten yritysten myötä, toteaa NCC Property Developmentin kauppapaikkapäällikkö Petri Anttalainen. I/S EjendomsInvest on toiminut muutaman vuoden aktiivisesti Suomen kiinteistömarkkinoilla ja sijoittanut useampaan kaupalliseen hankkeeseen, mm. Pirkkalan Retail Parkiin. - Olemme jatkossa entistä kiinnostuneempia Suomen markkinoista, toteaa investointijohtaja Claus Klostermann EjendomsInvestista.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2016 oli 5,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.