NCC myi kiinteistöjä tanskalaisille

NCC Property Development myi tanskalaiselle EjendomsInvestille kauppapaikkaprojektit Vantaalla ja Lahdessa. Kauppahinta on yli 19 miljoonaa euroa.Vantaan Porttipuistoon, Kehä III:n ja Lahdenväylän tuntumaan on suunnitteilla kodinsisustus- ja elektroniikkakaupan keskus. Päävuokralainen on Kesko, jonka KodinYkkönen ja Musta Pörssi –ketjut aloittavat NCC:n rakentamissa tiloissa toimintansa maaliskuussa 2006. Hankkeen koko on n. 10.000 kerrosneliötä ja sen arvo on noin 16 miljoonaa euroa.Lahdessa EjendomsInvest sijoittaa Ankkurin alueelle rakennettaviin liiketiloihin. Vuokralaisena on Suomen Spar, joka avaa huhtikuussa 2005 ovensa yleisölle.  Hankkeen koko on noin 2.000 kerrosneliötä ja sen arvo on yli kolme miljoonaa euroa.  Vantaan Kaivokselaan on juuri avattu NCC:n kehittämä ja rakentama kauppapaikka EjendomsInvestille ja Sparille.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2016 oli 5,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.