NCC myi toimistotalon Espoosta

Lue alkuperäinen

NCC on myynyt Alberga Business Parkin neljännen toimistotalon OP-Vuokratuotto-erikoissijoitusrahastolle. Kauppa toteutettiin kiinteistöosakeyhtiökauppana.

– Alberga Business Parkin neljäs talo jatkaa NCC:n korkeatasoisten ja ympäristöystävällisten toimistorakennusten sarjaa Leppävaarassa. Kohteen vuokralaiset arvostavat hyvää liikenteellistä sijaintia Kehä I:n ja Leppävaaran juna-aseman vieressä sekä kauppakeskus Sellon palvelujen välittömässä läheisyydessä. On hienoa saada OP-Vuokratuotto omistajaksi toimitilakohteeseen, joka on Espoon ja pääkaupunkiseudun vetovoimaisimpia työpaikka-alueita, kertoo NCC Property Developmentin toimitusjohtaja Mika Soini.

Alberga Business Parkin D-talo sisältää noin 5.300 m2 vuokrattavaa toimitilaa sekä lähes sata pysäköintipaikkaa. Rakennus valmistui 30.11.2015.

– Nyt toteutettu kauppa täydentää erinomaisesti OP-Vuokratuoton strategian mukaista kiinteistöallokaatiota. Kohteen sijainti ja korkea laatutaso luovat hyvät edellytykset pitkäaikaiselle omistajuudellle, kertoo OP-Vuokratuotto-erikoissijoitusrahaston salkunhoitaja Antero Tenhunen.

Alberga Business Parkista muodostuu viiden toimistotalon kokonaisuus, jonka viimeinen vaihe on tavoitteena käynnistää keväällä 2016. Albergan kokonaislaajuus tulee olemaan 34.000 kerrosneliötä ja se tarjoaa työpisteen lähes 2.000 henkilölle ja autopaikan yli 600 autolle. Alberga Business Parkin kaikki neljä toimistotaloa täyttävät BREEAM-ympäristöjärjestelmän Very Good -tason vaatimukset.

OP-Vuokratuotto on erikoissijoitusrahasto, joka sijoittaa varansa pääasiassa asuntoihin, toimitiloihin ja asuntojen rakentamiseen Suomessa. Rahasto kuuluu OP Ryhmään, joka on Suomen suurin finanssiryhmä tarjoten asiakkailleen ainutlaatuisen kokonaisuuden pankki-, sijoitus- ja vakuutuspalveluja.

Myyjän neuvonantajana toimi Leimdörfer.

Lisätietoja antavat:

Toimitusjohtaja Mika Soini, p. 010 507 8711, NCC Property Development Oy
Yksikön johtaja Mauri Laurila, p. 010 507 5303, NCC Property Development Oy
Toimitusjohtaja Markku Mäkiaho, p. o1o 252 7272, Pohjola Kiinteistösijoitus Oy
Salkunhoitaja Antero Tenhunen, p. 010 252 2263, Pohjola Kiinteistösijoitus Oy

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2014 oli 6,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.