NCC myy Aitio Business Park -toimistokohteen OP Ryhmälle

Lue alkuperäinen

NCC myy Aitio Business Park -toimistokohteen Helsingissä 45 miljoonalla eurolla OP-ryhmään kuuluvalle pääomarahastolle.

Aitio Business Park sijaitsee Helsingissä Mannerheimintien varrella. Toimistokokonaisuuteen kuuluu kaksi rakennusta, Vivaldi ja Verdi. Vuokrattavana on yhteensä noin 11 000 neliömetriä toimisto- ja ravintolatiloja ja yhteisiä tiloja sekä noin 200 paikan pysäköintihalli.

Aitio Business Park myydään kiinteistöosakeyhtiökauppana, jossa kiinteistöjen arvo on yhteensä 45 miljoonaa euroa. Myyntiajankohtana vuokrausaste kasvoi 87 %:iin. NCC vastaa vapaiden tilojen 24 kk:n vuokratakuusta, mikä tarkoittaa noin 1 miljoonaa euroa omistusoikeuden siirtymisajankohdasta laskettuna. Suurimpiin vuokralaisiin lukeutuvat muun muassa Talokeskus, Fagerhult ja Finnkino.

NCC:n tavoitteena on minimoida ympäristövaikutukset, ja Aitio Business Park on Suomen ensimmäinen toimistorakennus, joka on saavuttanut kansainvälisen BREEAM-ympäristösertifikaatin Excellent-tason.

Vivaldi-toimistorakennus valmistui vuonna 2013 ja Verdi vuonna 2016. Kiinteistöt siirtyvät ostajalle heti. Kauppa vaikuttaa marginaalisesti NCC Property Development -liiketoiminta-alueen vuoden 2017 ensimmäisen vuosineljänneksen tulokseen.

Lisätietoja:
Carola Lavén, liiketoiminta-alueen johtaja, NCC Property Development Nordic AB +46 (0) 70 177 16 74
Anna Trane, konsernin mediasuhteiden johtaja, NCC, +46 (0)70 884 74 69

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Vuonna 2015 yrityksen liikevaihto ilman Bonavaa oli 5,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 16 000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjoismaissa. Sen liikevaihto vuonna 2018 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 16 300. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä