NCC:n kalustotoiminta muuttuu Altimaksi

NCC Teollisuuden alla toimiva kalustotoiminta muuttuu omaksi yrityksekseen, jonka nimeksi tulee Altima. Uuteen yritykseen kuuluu kalustovuokrauksen organisaatiot Suomessa, Ruotsissa, Tanskassa, Norjassa, Virossa, Latviassa, Liettuassa ja Venäjällä. Altima-nimi on jo käytössä Tanskan kalusto-liiketoiminnalla. Altiman omistajuus säilyy edelleen NCC:llä. Kalustotoiminta erotetaan muusta NCC:n liiketoiminnasta, jotta se pystyy kilpailemaan paremmin kalustonvuokrausmarkkinoilla. Altimasta tulee Pohjoismaiden suurimpia kalustovuokrausyrityksiä ja kuudenneksi suurin koko Euroopassa. Altiman liikevaihto nousee noin 170 miljoonaan euroon vuodessa. Se palvelee Pohjoismaissa ja Itämeren ympärillä 53 toimipisteessä 1200 henkilön voimin. Pitkälle kehitetty logistiikkajärjestelmä takaa sen, että koneet ja laitteet ovat aina helposti asiakkaiden saatavilla. Altima tarjoaa laitteita ja tarvikkeita sekä tietotaitoa kaikkiin rakentamisen tarpeisiin. Tulevaisuudessa se panostaa yhä enemmän kokonaispalveluun, tyydyttääkseen asiakkaittensa tarpeet suunnittelusta konkreettiseen rakentamiseen. Koko Altiman toimitusjohtajana aloittaa 1.1.2002 ruotsalainen Mikael Öberg. Suomessa kalustotoimintaa vetää Tapio Mäkelä. Suomen toimipisteet sijaitsevat Vantaalla, Kotkassa, Lahdessa, Joensuussa, Kuopiossa, Turussa, Tampereella, Jyväskylässä, Oulussa ja Vaasassa.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2015 oli 6,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.