• NCC/

NCC:n kehittämille toimitiloille Suomen ensimmäinen korjausrakentamisen BREEAM Very Good -luokitus

Lue alkuperäinen

Vallilan Fredriksbergiin kehitetyt toimitilat Amer Sports Oyj:lle ovat saaneet ensimmäisenä korjausrakentamiskohteena Suomessa BREEAM-ympäristöarviointijärjestelmän mukaisen Very Good -luokituksen.

– Historiallisen ja suojellun konepajarakennuksen käyttötarkoituksen muuttaminen nykyaikaiseksi toimistotilaksi on loistava esimerkki visiomme mukaisesta toiminnasta tarjota asiakkaillemme ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja, kertoo toimitusjohtaja Mika Soini NCC Property Developmentista.

Vallilaan on syntymässä mielenkiintoinen ja urbaani työpaikka-alue, jossa on jo isoja toimijoita pankki- ja rahoitusalalta. NCC on saneerannut kulttuurihistoriallisesti arvokkaan suojellun teollisuusrakennuksen toimistorakennukseksi yhteistyössä viranomaisten kanssa, jotta rakennuksen kulttuurihistorialliset arvot saatiin säilytettyä.

– Toimitilamme rakennettiin täysin tarpeidemme mukaan tukemaan liiketoimintaamme. Tiloissa brändimme ja tuotevalikoimamme pääsevät hyvin näkyviin. Henkilökunnan viihtyminen oli jo suunnitteluvaiheessa tärkeää, ja työntekijät voivat muun muassa hyödyntää tiloissa sijaitsevaa yhtiön omilla tuotteilla varusteltua kuntosalia päivittäisen työteon yhteydessä vaivattomasti, kertoo viestintäjohtaja Päivi Antola Amer Sports Oyj:stä.

Amer Sports Oyj:n toimistotilat ovat kooltaan 5 000 m² sisältäen yrityksen myös toiminnan edellyttämät showroomit ja myymälätilat. Kaiken kaikkiaan Fredriksbergiin tulee vuokrattavaa toimitilaa yhteensä lähes 37 000 m². Kohteen kehittämisestä ja toimitilojen vuokrauksesta vastaa NCC Property Development Oy.

BREEAM on maailmanlaajuinen, viisiportainen ympäristöluokitusjärjestelmä, jonka pisteytysmenetelmällä voidaan arvioida rakennuksen ympäristövaikutuksia. Arvioitavia osa-alueita ovat muun muassa energiatehokkuus, sisäilmasto, valaistus, vedenkulutus, saavutettavuus, jätehuolto sekä rakentamisen ja materiaalien ympäristövaikutukset.

Lisätietoja antavat:
Toimitusjohtaja Mika Soini, puh. 010 507 8711, NCC Property Development Oy
Senior Developer Pertti Karlsson, puh. 010 507 5667, NCC Property Development Oy
Toimialajohtaja Timo Suominen, puh. 010 507 5320, NCC Rakennus Oy
Viestintäjohtaja Päivi Antola, puh. 020 712 2537, Amer Sports Oyj

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2014 oli 6,3 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.