NCC:n uusi pääkonttori Mannerheimintielle

NCC:n uusi pääkonttori nousee Helsinkiin, Mannerheimintie 103:een. Hankkeen sopimukset on allekirjoitettu. Rahoituksesta vastaa Nordisk Renting Oy, jonka kanssa NCC on tehnyt tiloista 15 vuoden vuokrasopimuksen. Helsingin kaupungin kanssa allekirjoitettiin tontista 60 vuoden vuokrasopimus. Suunnittelusta vastaa Optiplan Oy ja rakentamisesta NCC Rakennus Oy. Rakennustyöt aloitetaan heti vuoden 2003 alussa. Hankkeen ensimmäisen vaiheen arvo on noin 22 miljoonaa euroa ja se tarjoaa työtilat noin 300 hengelle.NCC muuttaa kesällä 2004 Vantaan Myyrmäestä varustetasoltaan ja teknologialtaan alansa huippua edustavaan toimitaloon. Mm. ilmastointijärjestelmä on hajautettu ja joustavasti ohjattavissa. Rakennuksen suunnittelussa on huomioitu ympäristöarvot; hanke mm. laskettiin Ekoarviolla ja aurinkoenergian käyttöä tutkitaan pohjoismaisen PV-Nord-kehityshankkeen puitteissa. Myös rakennuksen portaittainen muoto vähentää varjostusta ja sopii näin paremmin ympäristöönsä. NCC:n pääkonttorin toimistopinta-ala on noin 8.000 neliötä ja bruttoala noin 13.000 neliötä. Talon alle tulee 150 autopaikkaa. NCC:n pääkonttori aloittaa uuden rakennusvaiheen Mannerheimintiellä. Korttelin rakentuminen jatkuu kahdella muulla toimitalolla lähitulevaisuudessa.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2015 oli 6,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.