NCC osti Soraseulan valmisbetoniliiketoiminnan

NCC Finland Oy on 19.1.2000 allekirjoitetulla kauppakirjalla ostanut Soraseula Oy:n valmisbetoniliiketoiminnan. Soraseula jatkaa toimintaansa keskittyen betonituotteisiin. Tehdyllä kaupalla NCC ostaa kaksi betoniasemaa, jotka sijaitsevat Tampereella. Tehtaiden vuosituotanto on n. 60.000 kuutiometriä valmisbetonia. Soraseulan valmisbetoniyksikön henkilöstö siirtyy vanhoina työntekijöinä NCC Finland Oy:n palvelukseen. Liiketoiminnan ostolla NCC käynnistää teollisen toiminnan Suomessa. - Valmisbetoni- ja kiviainesliiketoiminnan kasvattaminen on yrityksemme strateginen päätös. Emoyhtiöllämme on vankka asema pohjoismaiden kiviaines- ja valmisbetoniliiketoiminnassa. Tällä liiketoimintaostolla menemme mukaan alalle Suomessa, NCC:n teollisuusliiketoiminnan johtaja Jyri Mäkelä toteaa. NCC tutkii edelleen mahdollisuuksia kasvaa yritysostoin sekä vahvistaa organisaatiotaan teollisen toimintansa laajentamiseksi Suomen kasvukeskuksissa. Soraseulan liikevaihto vuonna 1998 oli 45 miljoonaa markkaa ja henkilöstömäärä 26. Sen liiketoimintayksiköt ovat olleet valmisbetoni- ja betonituoteyksikkö. - Nyt solmittu kauppa vahvistaa Soraseulan mahdollisuuksia keskittyä betonituoteyksikkönsä kehittämiseen. Tämän vuoden liikevaihdoksi arvioimme vajaa 30 miljoonaa markkaa ja päätuotteitamme ovat betoni- ja kevytsoraharkot, betoniset päällystekivet ja muut ympäristöbetonituotteet, toteaa Soraseulan toimitusjohtaja Simo Hirvonen.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2015 oli 6,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.