NCC rakentaa 288 asuntoa Martinlaaksoon

Lue alkuperäinen

NCC on sopinut SATOn kanssa yhteensä 288 uuden asunnon rakentamisesta Vantaan Martinlaaksoon. Alueelle rakennetaan kaksi uutta asunto-osakeyhtiötä, joiden yhteisurakkasumma on lähes 35 miljoonaa euroa.

Asunnot rakennetaan SATOn Raiviosuonmäen tontille – alueelta puretaan kaksi elinkaarensa päähän tullutta taloa pois ja rakennetaan kolminkertainen määrä asuntoja tilalle.

Raiviosuonmäen talojen purkutyöt ovat parhaillaan käynnissä ja rakentaminen alkaa marraskuussa. Toinen uusista taloista valmistuu maaliskuussa 2019 ja toinen lokakuussa 2019.

- Nämä kaksi käynnistyvää isoa kohdetta ovat jatkumoa erinomaiselle yhteistyöllemme SATOn kanssa. Ne ovat myös myös hyvä esimerkki siitä, että sujuvaan yhteistyöhön perustuen pystymme tarjoamaan laadukkaita ja toimivia rakentamisen palveluja ja näin vastaamaan kaupungistumisen mukanaan tuomiin haasteisiin, kuten monipuolisten ja edullisempien asuntojen kysyntään, kommentoi toimialajohtaja Timo Suominen NCC:ltä.

- Vanhojen talojen purkamisella saavutetaan vuokra-asuntojen määrän kasvun lisäksi myös laadullisia ja energiataloudellisia etuja. Uudet kodit vastaavat toiminnallisuudeltaan ja pohjaratkaisuiltaan paremmin nykyiseen vuokra-asuntokysyntään, toteaa SATOn liiketoimintajohtaja Antti Aarnio.

Lisätietoja:
Timo Suominen, toimialajohtaja, NCC, puh. 050 66 454
Antti Aarnio, liiketoimintajohtaja, SATO, puh. 040 164 7052
Laura Saraste-Mäkinen, viestintäjohtaja, NCC, puh. 0400 764 148

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2016 oli 5,5 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.

Avainsanat: