NCC vahvistaa talotekniikan osaamista

NCC Finland Oy:n tytäryhtiö, Optiplan Oy, on ostanut Enertek Oy:n osakekannan. Yhdistämällä resurssinsa Optiplan ja Enertek panostavat LVI-suunnittelun kehittämiseen ja suunnittelujärjestelmien uusimiseen. Molemmat yritykset ovat johtavia asuntosuunnittelijoita Suomessa. Jatkossa Vantaan, Turun ja Tampereen toimistojen arvioidaan suunnittelevan vuosittain yli 3.000 asuntoa. - Talotekniikan osuus on rakennuskustannuksista jatkuvasti kasvussa. LVI-alan suunnittelijoista on ollut viime vuosina pulaa, mikä on jarruttanut alan kehitystä ja uusien palvelujen kehittämistä, toteaa Optiplanin toimitusjohtaja Matti Leino.  Enertek on Helsingissä ja Tampereella toimiva LVI-suunnittelutoimisto, jonka liikevaihto päättyneeltä tilikaudelta oli 9 miljoonaa markkaa. Henkilöstöä on yhteensä 27. Yrityksen toimitusjohtajana jatkaa Ilkka Alvoittu. Optiplan on suunnittelutoimisto, joka tarjoaa arkkitehti-, rakenne-, LVIS- sekä korjausrakentamispalveluja ja kustannussuunnittelua. Sen liikevaihto on 32 miljoonaa markkaa ja henkilöstön määrä on noin sata. Toimistot sijaitsevat Vantaalla ja Turussa.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2015 oli 6,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.