Pekka Entelästä vientitoiminnan johtaja

NCC International Oy:n toimitusjohtajaksi on nimitetty DI Pekka Entelä, joka aloittaa uudessa tehtävässään 1.8.2001. Pekka Entelä aloitti elokuussa 2000 NCC:n kiinteistökehityksessä projektinjohtajana. Sitä edelsi 15 vuoden työrupeama YIT:llä. Näistä viimeiset kuusi vuotta hän toimi viennin osastonjohtajana markkina-alueenaan Pietari ja Baltia. Sitä ennen hän oli kolme vuotta Makro-Sasmo Oy:n toimitusjohtajana ja kuusi vuotta pääkaupunkiseudun rakennustoiminnassa. - Viennin toiminnassa ovat suuntaviivat selvillä. Lähivuosina toiminnan painopiste on Baltiassa, ehkä vieläkin voimakkaammin kiinteistökehityshankkeissa ja asuntogryndauksessa kuin tähän saakka. Venäjällä hoidamme pitkäaikaiset asiakassuhteemme, minkä lisäksi harrastamme länsimaisten yritysten investointien osalta täsmämarkkinointia, toteaa Pekka Entelä. Viennin johtajan työnkuvaan kuuluu olennaisesti matkustaminen, joten vuoden kestänyt kotimaan pesti oli perheelle mieluisa. Jatkuvaan reissaamiseen ovat onneksi jo tottuneet vaimo Tuula ja 14- ja 17-vuotiaat pojat.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2015 oli 6,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.