Pirkkalaan Suomen suurin Retail Park

NCC rakentaa tanskalaiselle pörssiyhtiö TK Development A/S:lle Suomen suurimman Retail Park -liikekeskuksen Pirkkalan Partolaan. Urakkasopimus allekirjoitettiin 18.1., peruskivi muurattiin 19.3. ja liikekeskus avataan vuoden kuluttua. Hankkeen kustannusarvio kokonaisuudessaan on n. 40 miljoonaa euroa (240 Mmk). Pirkkalan Retail Parkiin rakennetaan 26.400 kerrosneliötä. Rakennus muodostuu kahdesta yksikerroksisesta siipiosasta, joita yhdistää ympyränmuotoinen kaksikerroksinen keskusosa. Siipiosiin sijoittuvat suuret kodintarvike-, huonekalu-, elektroniikka- ja urheiluvälinemyymälät ja keskusosaan pienemmät vaate- ja muotiliikkeet. TK Development on näin ensimmäistä kertaa Euroopassa yhdistämässä Retail Parkin suurmyymäläkonseptiin perinteisiä kauppakeskusmyymälöitä. Hankkeen toteuttaa NCC Länsi-Suomi, Pirkanmaan toimisto.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2015 oli 6,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.