Timo U. Korhosesta uusi toimitusjohtaja

NCC Finland Oy:n uudeksi toimitusjohtajaksi on nimitetty DI Timo U. Korhonen, 48. Timo U. Korhosella (48) on monipuolinen kokemus rakentamisesta. 1970-luvulle mahtuu viitisen vuotta suunnittelukokemusta, minkä jälkeen hän siirtyi Rakennus Oy Lemminkäiseen työskennellen teollisuuden ja insinöörirakentamisen yksiköissä suunnittelu- ja työpäällikkönä. Vuonna 1988 oli vuorossa Rakennus-Ruola, missä hän toimi ensin kiinteistökehityksessä projektipäällikkönä ja vuodesta 1989 Itä-Suomen rakennustoiminnan aluejohtajana. Vuonna 1994 hän siirtyi Lemminkäiseen liiketoimintojen kehittämiseen ja Venäjän, Baltian ja Puolan rakennustoiminnan johtajaksi. Vuonna 1998 Timo U. Korhonen aloitti NCC International Oy:n toimitusjohtajana, ja hän on saattanut NCC:n vientitoiminnot kannattavalle uralle. - Timolla on hyvät valmiudet jatkaa yrityksen kehittämistä. Peruskannattavuus on saatu kuntoon ja nyt käynnistämme menestyksen toisen aallon. Siinä hänen aktiivisuutensa ja positiivinen otteensa ovat erinomaisia ominaisuuksia, toteaa NCC AB:n rakennustoiminnan toimialajohtajaksi 1.7. siirtyvä Matti Haapala. Timo U. Korhosen haasteena on jatkaa NCC:n uudistamista ja luoda palveluorganisaatio, johon henkilöstö syvästi sitoutuu. Vapaa-aikanaan Timo viihtyy perheen parissa ja harrastaa kalastusta, musiikkia ja ulkoilua.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia, kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2015 oli 6,7 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 18.000. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.