Tontti- ja kiinteistöhankintoja asuntotuotantoon

NCC Rakennus Oy on ostanut Kapiteelilta asuntotuotantoon soveltuvaa tonttimaata sekä valmiita kiinteistöjä. Kaupan arvo on noin seitsemän miljoonaa euroa. Kiinteistöt ja maa-alueet ovat merkittävillä keskusta-alueilla. Oulusta on Värtön kasarmin huoltoalueelta ostettu uudisrakentamiseen tarkoitettua maata. Porvoon keskustasta on ostettu ns. Kuurojen koulun alueelta tontti sekä pieni kivitalo, joka peruskorjataan pieteetillä. Kauppaan sisältyvät myös suojellut empire-puutalot. Tontilla on rakennusoikeutta, joka pyritään saamaan ympäristöön soveltuvan pienimuotoisen asuntotuotannon käyttöön. Keravan keskustasta on ostettu kolmikerroksinen ns. virastotalo, jonka käyttötarkoitus tutkitaan ennen peruskorjausta. - Kaikki sijaitsevat keskeisillä paikoilla, joten hyvällä rakentamisella voimme hoitaa positiivisesti näiden kaupunkien kaupunkikuvaa, toteaa NCC:n johtaja Markku Hainari.

Yrityksestä

NCC: Visiomme on uudistaa toimialaamme ja tarjota ylivertaisia kestävän kehityksen mukaisia ratkaisuja. NCC on yksi johtavista rakentamisen, kiinteistökehityksen ja infrastruktuurin yrityksistä Pohjois-Euroopassa. Sen liikevaihto vuonna 2017 oli lähes 5,6 miljardia euroa ja henkilöstön määrä 17.800. NCC:n osakkeet on noteerattu Tukholman NASDAQ OMX -pörssissä.