• Nebula Oy/

Nebula Cloud 9 saavutti tietoturvan ISO 27001 -sertifioinnin ensimmäisenä pilvialustana Suomessa

Report this content

Pohjoismaiden johtava pilvialusta Nebula Cloud 9 on saavuttanut kansainvälisesti tunnetun ISO 27001 -tietoturvasertfioinnin. Sertifiointihankkeen taustalla on ollut halu tarjota suomalaisille pk-yrityksille laadukas ja turvallinen pilvialusta edistyksellisten sovelluksien rakennusalustaksi. Sertifiointi nostaa myös asiakkaiden ISO 27001 -yhteensopivuutta sekä vastaa lähestyvän EU:n tietosuoja-asetuksen (GDPR) tuomiin vaatimuksiin.

”Tutkimusten mukaan suurin este pilvipalveluihin siirtymiselle on huoli tietoturvasta. Ongelmaa ei helpota se, että palvelun tietoturvan arviointi on usein asiakkaan näkökulmasta hankalaa. Ulkopuolisen tahon myöntämä sertifikaatti tekee tietoturvasta mitattavaa ja todentaa erittäin korkean tietoturvan tason, johon suomalaisella pk-yrityksellä ei usein ole yksin mahdollisuutta ilman Nebulan kaltaista kumppania”, sanoo Nebulan liiketoiminnan kehityspäällikkö Markus Vuorinen.

”Olen erittäin iloinen, että Nebula on jälleen ottanut uuden merkittävän kehitysaskeleen tarjotaksemme asiakkaillemme kaikkein edistyksellisimpiä IT-palveluita. Asiakkaidemme luottamus on meille ensisijaisen tärkeää, ja haluamme jatkossakin tarjota heidän vaatimuksiin parhaiten soveltuvat palvelut sekä edistää asiakkaidemme liiketoimintaa”, toteaa Nebulan toimitusjohtaja Pekka Eloholma.

ISO 27001 on kansainvälisesti tunnettu IT-palveluiden tietoturvastandardi. Suomalaiset valtionhallinnon tietoturvaohjeistukset, kuten Vahti ja Katakri perustuvat myös pitkälti ISO 27001 -standardin parhaisiin käytäntöihin. Suomesta löytyy useita ISO 27001 -sertifioituja yrityksiä, sovelluksia ja konesaleja, mutta Nebulan Cloud 9 on Suomen ensimmäinen IaaS-pilvipalvelu, joka on saavuttanut ISO 27001 -sertifioinnin.

Lisätietoja:

Markus Vuorinen, liiketoiminnan kehityspäällikkö, Nebula Oy

Sähköposti: markus.vuorinen@nebula.fi

Puhelin: +358 40 351 8207

Nebula lyhyesti

Nebula Oy on voimakkaasti kasvava IT- ja pilvipalveluyritys, joka ainoana palvelutarjoajana Suomessa hallitsee koko IT-kentän. Takaamme asiakkaillemme turvallisen ja luotettavan ICT-ympäristön sekä tarjoamme edistykselliset digitaalista liiketoimintaa tukevat palvelut. Meillä on yli 40 000 asiakasta ja palvelemme heitä 160 alan ammattilaisen voimin. Vuoden 2016 liikevaihtomme oli noin 35 miljoonaa ja toimintamme on aina ollut kannattavaa.

www.nebula.fi