ALSO mullistaa uudella palvelullaan ICT-tukkukaupan Suomessa

Lehdistötiedote 5.10.2017

Suomen suurin ICT-alan tukkuliike ALSO Finland lanseeraa ensimmäisenä Suomessa uuden tavan myydä tietotekniikan kokonaisratkaisuja, ALSO Service to Business -palvelun.

Käytännössä ALSO Service to Business -konsepti tarkoittaa sitä, että ALSOn jälleenmyyjä voi tarjota asiakkaalleen ICT-kokonaisratkaisun selkeänä kuukausittain laskutettavana palveluna.

Loppuasiakkaat ovat aiemmin joutuneet hankkimaan ohjelmistot, pilvipalvelut, laitteet, ylläpitopalvelut ja rahoituksen usealla eri sopimuksella. Tällöin kokonaiskuva on hämärtynyt ja hajanaisuus on voinut aiheuttaa turhia kuluja. ALSO Service to Businessin avulla tehdyissä palvelusopimuksissa tätä ongelmaa ei ole.

Palveluistuminen on osa globaalia megatrendiä, jossa asiakkaat siirtyvät yksittäisten hyödykkeiden ostamisesta kohti kokonaispalvelujen hankkimista.

”Omistamisen suosio vähenee jatkuvasti, ja nyt tuomme mahdollisuuden ostaa kaiken tietotekniikan palveluna. Uusi palvelu helpottaa huomattavasti jälleenmyyjiemme ja heidän asiakkaidensa elämää. ALSO Service to Business on ensimmäinen tämänkaltainen palvelu Suomessa, ja myös globaalisti ainutlaatuinen. Digitalisoidun palveluistamisalustan tarjoama automatisoitu prosessi vastaa nykypäivän vaatimuksiin nopeudesta, laadusta ja helppokäyttöisyydestä”, sanoo ALSO Finlandin toimitusjohtaja Hans-Mikael Helenius.

Kiertotalouden hengessä ALSO Service to Business -konseptissa huolehditaan myös sopimukseen kuuluvien tietokoneiden elinkaaresta alusta loppuun. Kun sopimuksen mukainen palvelukausi päättyy, ALSO noutaa laitteet ja tyhjentää ne tietoturvallisesti. Lopuksi toimiville laitteille etsitään uusi koti.

”Aiemmin julkaistu ALSO Cloud Marketplace oli uraauurtava pilvipalvelujen markkinapaikka, joka laajeni myöhemmin Suomesta myös muualle Eurooppaan. Uskomme, että ALSO Service to Businessillä on kaikki edellytykset muodostua vastaavaksi globaalisti merkittäväksi IT-myynnin innovaatioksi ja tuoda merkittävää lisäarvoa ALSOn eurooppalaiseen B2B-markkinapaikkaan”, Helenius sanoo.

Tämän uuden palvelun mahdollistavan sopimus- ja rahoitusmallin toteuttaa suomalainen uuden sukupolven ratkaisuja tarjoava United Finance Oyj.

”Meistä on hienoa, että saamme olla taustatoimijana johtavan IT-tukkukaupan ALSOn kumppanina ALSO Service to Business -palvelun tarjoamisessa. Yritykset odottavat, että voivat saada kaikki tarvitsemansa palvelut yhdeltä kumppanilta. Yhdessä luomme ALSOn jälleenmyyjille mahdollisuuden vastata tähän kasvavaan kysyntään”, sanoo United Financen kaupallinen johtaja Marko Matikainen.

ALSOlle kuluva vuosi on ollut uusien innovaatioiden ja avausten aikaa. Nyt julkaistun ALSO Service to Businessin lisäksi markkinoille on vuonna 2017 tuotu täysin automatisoitu tulostustarvikkeiden tilauspalvelu WePrintSmarter ja käytöstä poistuvien IT-tuotteiden hallintaan suunnattu helppokäyttöinen EOL-palvelu. Lisäksi ALSO on ostanut tänä vuonna tietoturva- ja verkkotuotteiden lisäarvotukkurin Internet Smartsecin sekä Fujitsun toimitus- ja varaosalogistiikan.

Lisätietoja lehdistölle:
Hans-Mikael Helenius
Toimitusjohtaja, ALSO Finland Oy
+358 505 237 297
hans-mikael.helenius@also.com

Marko Matikainen
Kaupallinen johtaja, United Finance Oyj
marko.matikainen@unitedfinance.fi

ALSO Finland Oy on Suomen johtava ICT-alan tukkuri ja täyden valikoiman tuote- ja palvelutoimittaja. Markkinapaikkamme tarjoaa jälleenmyyjille mahdollisuuden hankkia yksilöllisiä tuote- ja palveluratkaisuja. ALSO Finland tarjoaa laajan tukkutuotevalikoiman lisäksi logistiikka-, rahoitus-, konfigurointi-, tietotekniikka- ja pilvipalveluita. ALSO Finlandin pääkonttori sijaitsee Tampereella. Lisäksi ALSO Finlandilla on logistiikkakeskus Pirkkalassa ja toimipiste Espoossa. ALSO Finland on osa kansainvälistä ALSO-konsernia. Lue lisää www.also.fi

United Finance Oyj on vuonna 2010 Suomessa perustettu nopeasti kasvava ja kansainvälistyvä palvelumyynnin tukemiseen erikoistunut palveluyhtiö. 40 asiantuntijan voimin tarjoamme rahoitus- ja sopimushallinnon palvelujamme kolmessa eri maassa.  United Finance on 100 % työntekijöidensä omistama yhtiö. Lisätietoja on osoitteessa http://www.unitedfinance.fi/