Älytarrat yhdistävät asiakkaat ja palveluntarjoajat mobiilissa

Tässä.fi-palvelu tuo NFC-älytarrat käyttöön yhdeksässä maakunnassa Suomessa

Lehdistötiedote 5.6.2014

Suomalainen Adfore Technologies tuo markkinoille älytarrat, jotka tiivistävät asiakkaiden ja palveluntarjoajien yhteyttä digitaalisessa maailmassa. Kiinnostavan kaupan, kahvilan tai tapahtumapaikan yksilöllisen tarran hipaiseminen älypuhelimella liittää sen asiakkaan suosikkien joukkoon. Jatkossa asiakas saa suoraan kännykkäänsä tietoa suosikkipaikkojensa tarjouksista ja tulevista tapahtumista.

Älytarrojen avulla Tässä.fi-sovelluksen käyttäjät voivat entistä kätevämmin seurata heitä kiinnostavia palveluntarjoajia. Ajankohtaiset tiedot ja tarjoukset tulevat sovellukseen reaaliaikaisesti, haluttaessa jopa suoraan kännykän ruudulle ponnahtavina push-viesteinä. Jos jonkin palveluntarjoajan ilmoitukset alkavat kyllästyttää, käyttäjä voi helposti tipauttaa liikkeen pois suosikeistaan, jolloin myös viestien tulo lakkaa.

”Nopea tiedonsaanti itse valituilta lähettäjiltä on digitaalisen ajan keskeinen vaatimus. Nyt julkaistu toimintamalli antaa kuluttajille helpon tavan seurata omia suosikkiyrityksiään ja välttää häiritsevä viestitulva muilta lähettäjiltä”, kertoo Adforen toimitusjohtaja Markus Tallgren.

”Tässä.fi-sovellus huolehtii myös siitä, että käyttäjä voi koska tahansa lopettaa viestien saapumisen. Enää ei tarvitse pelätä jäävänsä jollekin jakelulistalle, jolta ei pääse millään pois”, Tallgren jatkaa.

Älytarrat ja mobiilimarkkinointi täydentävät median mainosratkaisuja

Yrityskäyttäjille älytarrat tarjoavat uuden tavan palvella ja sitouttaa asiakkaita. Yksilöllisiä tarroja on helppo sijoittaa näkyville esimerkiksi myymälän kassan viereen tai vaikkapa kahvilan pöytiin.

Älytarrat perustuvat samaan langattomaan NFC-teknologiaan, jota hyödynnetään myös esimerkiksi nopeasti yleistyvässä lähimaksamisessa. Monia teknologioita yhdistävä Tässä.fi-palvelu soveltaa NFC:tä kuluttajalähtöiseen mobiilimarkkinointiin ensimmäisten joukossa maailmanlaajuisesti.

Tässä.fi lanseeraa älytarrakonseptin yhteistyössä alueellisten mediayhtiöiden kanssa. Mukana on ensi vaiheessa kahdeksan eri mediayhtiötä yhdeksässä maakunnassa. Uutena alueena mukana on Keski-Suomi, kun Sanomalehti Keskisuomalainen aloittaa Tässä.fi-palvelun markkinoinnin ja jälleenmyynnin.

”Sanomalehti Keskisuomalaisen tavoitteena on tavoittaa sekä alueella asuvat että täällä vierailevat ihmiset. Tässä.fi-palvelu täydentää erinomaisesti Keskisuomalaisen tarjoamia mainosratkaisuja”, sanoo Sanomalehti Keskisuomalaisen myyntijohtaja  Aslak de Silva.

Tässä.fi-sovelluksen voi ladata älypuhelimeen (Windows, Android, iPhone) tai tablettiin (Android, iPad) osoitteesta http://m.tassa.fi/lataa tai suoraan laitteen sovelluskaupasta.

Markus Tallgren, Adfore Technologies Oy

Email markus.tallgren (at) adfore.fi

Tässä.fi (www.tässä.fi) on monipuolinen ja luotettava paikallisopas kaikkialla Suomessa. Palvelu toimii sekä kännyköissä että tableteissa. Tässä.fi yhdistää paikallisen ja reaaliaikaisen tiedon ainutlaatuiseksi käyttö­kokemukseksi. Maksuton palvelu tunnistaa käyttäjän sijainnin ja kertoo mitä kaikkea lähellä sijaitsee ja tapahtuu. Tässä.fi:stä löytyy mm. kauppoja, palveluita, tarjouksia, aukioloaikoja,  museoita, paikallisuutisia, liikenne- ja säätietoja sekä koko Suomen kattava julkisen liikenteen reittiopas. Yritysten perustietoja, aukioloaikoja sekä ajankohtaisia tarjouksia voi julkaista kiinteällä vuosihinnalla niin usein kun haluaa osoitteessa www.tassa.fi/yritykset. Palvelun tuottaa kotimainen Adfore Technologies Oy. Lisätietoa: www.adfore.fi.

Tässä.fi-mediayhteistyö: Arena Partners Oy, I-Mediat Oy, Keski-Pohjanmaan Kirjapaino Oyj, Sanomalehti Keskisuomalainen Oy, Pohjois-Karjalan Kirjapaino Oyj, Länsi-Savo Oy, Sanoma Lehtimedia Oy, Pirkanmaan Lehtitalo, SLY Kaupunkimedia Oy.