• NETPROFILE/

Cargotec kehittää älykästä lastinkäsittelyä Orange Business Servicesin globaalin IoT-palvelun avulla

• Kolmivuotinen, miljoonien eurojen maailmanlaajuinen IoT-sopimus
  • Cargotec hyötyy paremmasta käyttöasteesta ja ennakoivasta huollosta

Lehdistötiedote 13.12.2017

Orange Business Services ja suomalainen Cargotec ovat solmineet miljoonien eurojen sopimuksen maailmanlaajuisesta IoT-palvelusta. Cargotec on johtava lastin- ja kuormankäsittelyalan ratkaisujen toimittaja, ja kolmivuotinen sopimus auttaa sitä pitämään hyödykkeet liikkeessä tehokkaasti ja turvallisesti.

Lastiliikenne on elintärkeä palvelu, joka pitää globaalin talouden rattaat pyörimässä. Cargotecin liiketoimintayksiköt Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat aloillaan johtavia toimijoita, jotka pystyvät optimoimaan globaaleita lastivirtoja ja luomaan kestävää arvoa asiakkaille.

Kalmarin tarjonta kattaa kontinkäsittelylaitteet sekä terminaaliautomaatioratkaisut, ohjelmistot ja palvelut, joita käytetään satamissa, terminaaleissa, jakelukeskuksissa ja eri teollisuuden aloilla. Hiab on kuormankäsittelyratkaisujen globaali markkinajohtaja, jonka asiakkaat edustavat kuljetus- ja jakelualaa. MacGregor tarjoaa ratkaisuja ja palveluja laivojen lastinkäsittelyyn ja offshore-kuormankäsittelyyn.

Cargotec pyrkii älykkään lastinkäsittelyn maailmanlaajuiseksi markkinajohtajaksi. Orangen IoT-ratkaisu tuo älyä laitteistoihin sekä monitoroi ja ylläpitää kalustoa. Ratkaisun avulla voidaan saavuttaa paras mahdollinen käyttöaste sekä reagoida etänä jo ennen kuin huoltoa vaativia ongelmia ilmenee. Orange auttaa lisäksi Cargotecia kehittämään datalähtöisiä palveluita.

Orangen IoT-palvelu kattaa saumattoman SIM-korttien tilaamisen, näppärän aktivoinnin ja seurannan portaalin kautta, samanhintaiset SIM-kortit kaikissa toimipaikoissa sekä skaalautuvat yhteydet, jotka kattavat 220 maata ja aluetta.

"Luotettava IoT-kommunikaatiojärjestelmä, globaali läsnäolo paikallisella tuella ja houkutteleva liiketoimintamalli ovat meille elintärkeitä matkallamme kohti älykkään lastinkäsittelyn markkinajohtajuutta. Valitsimme Orange Business Servicesin näistä syistä", Cargotecin tietohallintojohtaja Soili Mäkinen sanoo.

"Cargotec kasvattaa liiketoimintaansa päämäärätietoisesti vahvan asiakasfokuksen turvin, ja yhä paremmat IoT-palvelut ovat tälle kehitykselle elintärkeitä. Olemme iloisia, että voimme auttaa Cargotecia sen tavoitteessa johtaa ja muokata lastinkäsittelyalaa globaalisti", Orange Business Servicesin Euroopan-johtaja Fabrice de Windt sanoo.

Orangen IoT- ja analytiikkaratkaisu Datavenue tukee jo yli 14 miljoonaa kytkettyä laitetta. Palvelua käytetään monilla eri toimialoilla, kuten terveydenhuollossa, autojen datayhteyksissä, älykaupungeissa ja teollisuudessa. Tämän lisäksi ratkaisu näkyy jokapäiväisessä elämässä, kuten älykodeissa, terveydenhuollossa ja puettavassa teknologiassa.

Lisätietoja lehdistölle:
Stefan Reijonen, COO Nordics and Baltics, Orange Business Finland Oy, stefan.reijonen@orange.com, 050 555 6631

Cargotec
Cargotecin (Nasdaq Helsinki: CGCBV) johtavat lastin- ja kuormankäsittelyn ratkaisut lisäävät älykkyyttä tavaravirtoihin ja sujuvoittavat arkea. Cargotecin liiketoiminta-alueet Kalmar, Hiab ja MacGregor ovat alojensa edelläkävijöitä. Niiden ainutlaatuinen asema satamissa, merillä ja maanteillä takaa maailmanlaajuisten tavaravirtojen optimoinnin, ja ne luovat asiakkailleen kestävää arvoa. Cargotecin liikevaihto vuonna 2016 oli noin 3,5 miljardia euroa, ja yhtiö työllistää yli 11 000 henkilöä. www.cargotec.fi

Orange Business Services
Orange Business Services on Orange-operaattorin yrityspalveluista vastaava yhtiö. Sen 21 000 työntekijää tukee yrityksiä digitaalisen murroksen kaikissa vaiheissa. Infrastruktuuripalvelujen lisäksi Orange Business Services tarjoaa digitaalisia ratkaisuja tiimien väliseen yhteistyöhön, paremman asiakaskokemuksen tuottamiseen ja IT-projektien tukeen. Yrityksen integroituihin teknologioihin kuuluvat mm. ohjelmisto-ohjatut tietoverkot (SDN/NFV), big data, esineiden internet, pilvilaskenta, yhdistetty viestintä ja kyberturvallisuus. Orange Business Services toimii luotettuna kumppanina yli 3 000 monikansalliselle yritykselle.

Lisätietoja on osoitteessa www.orange-business.com. Ajankohtaisia uutisia löytyy myös LinkedInistä, Twitteristä ja blogista.

Orange on maailman johtavia televiestintäoperaattoreita, jonka liikevaihto vuonna 2016 oli 40,9 miljardia euroa. Sillä on 269 miljoonaa asiakasta 29 maassa (tilanne 30. kesäkuuta 2017). Orange on listattu Euronext Paris- ja New York Stock Exchange -pörsseissä.