CEA esittelee viisi kiinnostavinta kulutuselektroniikan trendiä

Lehdistötiedote 4.11.2013

Tuoreessa raportissa tiivistetään kulutuselektroniikan tulevien vuosien trendeiksi esineiden internet, itsestään ajavat autot, digitaalinen terveydenhoito, robotit ja muuttuvat videon katselutavat.

Yhdysvaltalainen CEA (Consumer Electronics Association) on julkistanut vuosittaisen teknologiatrendejä luotaavan ”Five Technology Trends to Watch” -raporttinsa.

Vuoden 2014 raportissa pureudutaan viiteen avaintrendiin, jotka ovat esineiden internet, itsestään ajavat autot, digitaalinen terveydenhoito, robotit sekä videon jakelu- ja katselutapojen muutos. Alan ammattilaisille suunnattu raportti kertoo kunkin trendin vaikutuksista ympäröivään maailmaan sekä tarjoaa ennusteen markkinoiden kehittymisestä.

”Esineiden internet oppii kuluttajien tapoja ja tarpeita valtavien tietoverkostojen avulla ja rikastuttaa siten elämäämme. Kun digitaaliset laitteet korvaavat analogiset edeltäjänsä, ne voivat ottaa hoitaakseen monia ihmisten nyt itse tekemiä tehtäviä. Uskomme, että esineiden internet kasvattaa tuottavuutta”, kertoo CEA:n pääekonomisti Shawn DuBravac.

Itsestään ajavien autojen kehitystrendin kiinnostavuutta korostaa kuluttajien valmius siirtyä kuljettajan paikalta takapenkille. CEA:n tekemän kyselyn mukaan peräti 79 prosenttia vastaajista voisi matkustaa ilman kuljettajaa kulkevassa autossa. Raportissa arvioidaan suurten autovalmistajien tilannetta itsestään ajavien autojen testaamisessa ja kehittämisessä. Lisäksi pureudutaan siihen, miten yleisten teiden avaaminen robottiautoille vaikuttaa yhteiskuntaan ja lainsäädäntöön.

”Teknologiateollisuus muuttuu, kehittyy ja innovoi jatkuvasti. Tämä raportti antaa syvälle luotaavan näkemyksen tulevaisuuden trendeihin, jotka mullistavat elämämme. Raportti perustuu CEA:n omiin markkinatutkimuksiin, ja sen esiin nostamat lupaavat trendit voivat vaikuttaa markkinoihin merkittävästi”, sanoo CEA:n pääjohtaja ja hallituksen puheenjohtaja Gary Shapiro.

”Five Technology Trends to Watch” on CEA:n joka toinen kuukausi ilmestyvän ”It Is Innovation (i3)” -julkaisun erikoisliite. Sen voi lukea osoitteessa CE.org/FiveTechs.

CEA järjestää vuosittain International CES -messut, joka on maailman suurin kulutuselektroniikkaa sekä siihen liittyviä sovelluksia esittelevä tapahtuma. Seuraavat messut ovat 7.-10.1.2014 Las Vegasissa.

Uutuutena messuilla on WristRevolution-alue, jossa esitellään päälle puettavan tekniikan tuoreimpia edistysaskeleita. Esillä olevat älykellot osaavat ajan näyttämisen lisäksi muun muassa toistaa musiikkia, tarkkailla terveydentilaa ja näyttää viestejä.

Lisätietoja vuoden 2014 International CES -tapahtumasta on osoitteessa CESweb.org.

Toni Stubin, Netprofile

toni@netprofile.fi

puh. 040 865 6560

Consumer Electronics Association (CEA) on Yhdysvaltain kulutuselektroniikkateollisuuden vaikutusvaltaisin toimialajärjestö. Sillä on yli 2000 jäsenyritystä, joille järjestö tarjoaa lainsäädännöllisiä palveluita, markkinatutkimuksia, teknistä koulutusta ja edunvalvontaa. Järjestö osallistuu myös alan standardointiin ja edistää strategisia liiketoimintasuhteita. CEA omistaa ja tuottaa International CES -messuja, jotka ovat kansainvälisten innovaatioiden näyttämö. Kaikki messuista kertyneet voitot investoidaan osaksi CEA:n toimialapalveluita. Lisätietoja: www.CE.org and www.DeclareInnovation.com

Yrityksestä

Netprofile on uutta teknologiaa kehittävien ja hyödyntävien yritysten viestintään erikoistunut konsulttiyritys. Autamme asiakkaitamme rakentamaan ja ylläpitämään liiketoimintansa tavoitteita tukevaa profiilia kohderyhmiensä keskuudessa Suomessa ja kansainvälisesti. Yhdistämme perinteisten ja sosiaalisten mediaympäristöjen syvällisen tuntemuksen ja monipuolisen viestinnän osaamisen vahvaan teknologia-alan ymmärrykseen. Asiantuntijoillamme on pitkä kokemus viestinnän konsultoinnista, toimitustyöstä mediassa sekä viestinnän johtamisesta ja toteuttamisesta organisaatioissa. Lisätietoa osoitteesta www.netprofile.fi.