• NETPROFILE/

Embelinin innovatiiviset ratkaisut lähtevät valloittamaan Eurooppaa Orangen IoT-yhteyksien avulla

• Viisivuotinen sopimus tarjoaa joustavat IoT-yhteydet kautta maailman
  • Oululainen Embelin laajenee uusille markkina-alueille Orange Business Servicesin IoT-ratkaisujen avulla

Lehdistötiedote 15.2.2017

Laitteistoja ja ohjelmistoja kehittävä oululainen Embelin hankkii Orange Business Servicesiltä maailmanlaajuiset yhteydet esineiden internetin (IoT) tuotteisiinsa. Tämän sopimuksen ansiosta Embelin voi kasvattaa markkinoitaan Euroopassa ja laajentua myöhemmin myös muualle maailmaan. Sopimus yksinkertaistaa lisäksi IoT-yhteyksien kytkemistä ja käyttöönottoa sekä tekee käyttökokemuksesta huomattavasti miellyttävämmän.

Embelinin sulautetut järjestelmät ja tiedonhallintaratkaisut tukevat yritysten digitalisoitumista. Sen lippulaivatuote on joustava ja edistyksellinen REMUC-etähallintajärjestelmä, joka voidaan asentaa mihin tahansa älykkääseen kohteeseen. Esimerkiksi liikenteessä järjestelmää voi käyttää ajoneuvojen paikantamiseen sekä autojen sisätilalämmittimien ohjaamiseen etänä mobiililaitteiden avulla.

REMUC sopii sekä yksityisille kuluttajille että yrityksille. Se koostuu ajoneuvon sisälle asennettavasta ohjausyksiköstä, pilvessä tapahtuvasta tietojenkäsittelystä sekä älypuhelimeen asennettavasta sovelluksesta.

Orange Business Services tarjoaa Embelinin käyttöön maailmanlaajuiset IoT-yhteydet, SIM-kortit, hallintaportaalin sekä huollon ja etähallinnan. Embelin voi kytkeä ja ottaa käyttöön IoT-yhteyksiä automaattisesti Orangen portaalin ja API-rajapintojen avulla, mikä yksinkertaistaa käyttöönottoa ja laskutusta, alentaa asiakkaiden kustannuksia ja vähentää tuen tarvetta.

"Käytämme Orangen SIM-kortteja kaikissa nykyisissä ja tulevissa tuotteissamme. Heidän IoT-yhteytensä auttavat meitä laajentumaan kansainvälisesti. Lisäksi huipputuotteemme REMUCin käyttäjäkokemuksesta tulee entistäkin erinomaisempi Orangen mahdollistaman yhteyksien automaattisen aktivoinnin ansiosta. Tämä auttaa meitä lisäämään tuotteemme markkinaosuutta", sanoo Embelinin toimitusjohtaja Kai Simula.

"Embelinillä on kirkas näkemys siitä, miten tuotetaan asiakkaiden tarpeiden ja toiveiden mukaisia tehokkaita ratkaisuja, ja maailmanlaajuisilla IoT-yhteyksillä on tässä avainasema. Embelin saa konkreettista liiketoimintahyötyä siitä, että heillä on käytössään yhtenäinen IoT-infrastruktuuri yhdeltä maailmanlaajuisesti toimivalta operaattorilta. Tämä takaa muun muassa saumattoman prosessin SIM-korttien tilaukseen, aktivointiin ja seurantaan oman portaalin kautta. Helppokäyttöinen ja varmatoiminen ratkaisu tuo myös mielenrauhaa Embelinin asiakkaille", sanoo Orange Business Servicesin kansainvälisten toimintojen johtaja Helmut Reisinger.

Orange Business Servicesin IoT-palvelut ovat osa modulaarista Datavenue-nimistä IoT- ja analytiikkaratkaisua. Datavenue yhdistää oleelliset tiedot ja objektit varmasti ja luotettavasti, mikä mahdollistaa monipuolisen analytiikan ja päätöksenteon asiakkaan omassa IT-ympäristössä. Orangen yli 700 datatieteilijää ja insinööriä suunnittelee ja kehittää näitä innovatiivisia palveluja eri puolilla maailmaa. Orange tukee jo yli 12 miljoonaa aktiivista IoT-objektia muun muassa älykaupungeissa, terveydenhuollossa, liikenteessä ja teollisuudessa. Datavenue vahvistaa Orangen asemaa yritysten digitaalisen transformaation tukijana.

Lisätietoja lehdistölle:
Stefan Reijonen, COO Nordics and Baltics, Orange Business Finland Oy, stefan.reijonen@orange.com, 050 555 6631

Embelin
Embelin on ohjelmistosuunnitteluun ja älykkäisiin sulautettuihin järjestelmiin keskittynyt oululainen, vuonna 1997 perustettu yritys. Päätuotteensa REMIUC-etäohjausjärjestelmän lisäksi Embelin tarjoaa asiantuntijapalveluja asiakasprojekteihin. Täysin talon sisällä kehitetty REMUC osoittaa Embelinin asiantuntemuksen kaikista tuotekehityksen osa-alueista: laitteistosta, sulautetuista mobiilialustojen ohjelmistoista ja internetteknologioista.

Orange Business Services
Orange Business Services on Orange-operaattorin yrityspalveluista vastaava yhtiö. Sen 21 000 työntekijää tukee yrityksiä digitaalisen murroksen kaikissa vaiheissa. Infrastruktuuripalvelujen lisäksi Orange Business Services tarjoaa digitaalisia ratkaisuja tiimien väliseen yhteistyöhön, paremman asiakaskokemuksen tuottamiseen ja IT-projektien tukeen. Yrityksen integroituihin teknologioihin kuuluvat mm. ohjelmisto-ohjatut tietoverkot (SDN/NFV), big data, esineiden internet, pilvilaskenta, yhdistetty viestintä ja kyberturvallisuus. Orange Business Services toimii luotettuna kumppanina yli 3 000 monikansalliselle yritykselle.

Lisätietoja on osoitteessa www.orange-business.com. Ajankohtaisia uutisia löytyy myös LinkedInistä, Twitteristä ja blogista.

Orange on maailman johtavia televiestintäoperaattoreita, jonka liikevaihto vuonna 2015 oli 40 miljardia euroa. Sillä on 256 miljoonaa asiakasta 29 maassa (tilanne 30. syyskuuta 2016). Orange on listattu Euronext Paris- ja New York Stock Exchange -pörsseissä.