Eneronin Kari Hirvijärvi voitti Harva on Rautaa -kilpailun

- vientiväylä suomalaisille energiatehokkaille tuotteille

Teknologia-alan kasvuyrittäjien Harva on Rautaa -kilpailun voittajaksi on valittu Eneron Oy:n perustaja ja toimitusjohtaja Kari Hirvijärvi.

Kunniamaininnat saivat torniolainen Niko Karsikas Mobilemarking Oy:stä ja rovaniemeläinen Heidi Alariesto Sijaishaltija Oy:stä. Voittaja Kari Hirvijärvi sai palkinnoksi matkan Piilaaksoon, jossa hän pääsee tapaamaan potentiaalisia sijoittajia, kumppaneita ja asiakkaita.

”Mahtava kilpailu, jossa sain koko ajan tehdä oikeita liiketoimintaa kehittäviä asioita kovalla sykkeellä. Kilpailun aikana olemme saaneet asiakkaita Suomesta ja Venäjältä sekä Tekes-rahoituksen. Olemme juuri tehneet kumppanuussopimuksen 42:n suomalaisen cleantech-alan yrityksen kanssa, joille tarjoamme tehokkaan myyntiväylän  kansainvälisille markkinoille”, Kari Hirvijärvi kertoo.

Eneron on verkosta palveluna ostettava kiinteistön ylläpidon ja energiatehokkuuden johtamiseen rakennettu online-sovellus. Energiakatselmuksen jälkeen palvelun avulla voidaan varmistaa energiatehokkuuden toteuttaminen ja jatkuva kehittäminen. Palvelulla voidaan tehostaa kiinteistöjen teknisen ylläpidon prosesseja, laskea energiakustannuksia, nostaa kiinteistön arvoa ja vähentää hiilidioksipäästöjä.

”Kari on puhdasta rautaa. Hän poimi valmentajien neuvoista helmet ja vei ne ennätysajassa liiketoimintansa kehittämiseen. Hänenlaisiaan yrittäjiä varten Harva on rautaa -kilpailu tehtiin. Kari lunasti kaikki odotukset, sillä Eneron on täydessä vauhdissa”, kilpailun vetäjä Pasi Ilola kertoo.

Suomesta puuttui valtakunnallinen kasvuyrittäjyyteen keskittyvä valmennuskilpailu. Kilpailun tavoitteena oli antaa kasvot kasvuyrittäjyydelle ja valmennuksen kautta tarjota nopea väylä kehittää liiketoimintaa kansainvälisille markkinoille.

"Harva on rautaa -kilpailu oli aivan uusi formaatti, joka vaati osallistujilta itsensä laittamista likoon sekä kykyä oppia erittäin nopeasti. Taito viedä opit ja neuvot liiketoimintaan nopeasti on aivan keskeinen kasvuyrittäjille. Oli todella mahtavaa nähdä miten yrittäjien silmät avautuivat ajattelemaan yrittäjyyttä ja erityisesti kasvuyrittäjyyttä. Suomi ei näille enää riitä, ja sellaisia yrittäjiä me tarvitsemme", kertoo kilpailun toinen vetäjä Lauri Lehtovuori, PwC:ltä.

Kilpailuun valitut kahdeksan yritystä osallistuivat kevään aikana työpajoihin, joissa he saivat valmennusta ja sparrausta pitchaamisessa, markkinoinnissa, myynnissä, tuotekehityksessä ja kansainvälistymisessä. Valmentajina oli kokeneita tuotekehityksen, myynnin ja markkinoinnin osaajia, joista useimmilla oli taustaa myös sarjayrittäjänä. Lisätietoja: www.harvaonrautaa.fi

Kilpailun järjestivät yhdessä Ohjelmistoyrittäjät ry, PwC, Tekes, Teknologiateollisuus ry, Tietotekniikan liitto ja Microsoft osana Kasvufoorumi-hanketta.

Harva on Rautaa -kilpailun vetäjät:
Pasi Ilola
Puh. 050 522 9603 tai pasi@planetify.com
Lauri Lehtovuori
Puh. 040 753 3360 tai lauri.lehtovuori@fi.pwc.com

Harva on Rautaa –kilpailun voittaja:
Kari Hirvijärvi, Eneron Oy
Puh. 044 760 0410 tai kari.hirvijarvi@eneron.fi