Equinix kytkee datakeskuksensa yhteen globaalisti – suorat yhteydet kaikkialle maailmaan

Suorat yhteydet strategisiin kumppaneihin ohittavat julkisen internetin ja takaavat vertaansa vailla olevan tietoturvan.

Lehdistötiedote 7.12.2017

Datakeskusyritys Equinix aloittaa uuden vaiheen maailmanlaajuisen verkkoalustansa rakentamisessa. Yrityksen datakeskukset (IBX) eri puolilla maailmaa liitetään toisiinsa sekä fyysisesti että virtuaalisesti, jolloin Equinixin asiakkaat voivat kytkeytyä sidosryhmiinsä missä päin maailmaa tahansa ja skaalata liiketoimintaansa entistäkin laajemmalle maantieteelliselle alueelle.

Uudet kaupunkiverkkojen väliset yhteydet toteutetaan Equinix Cloud Exchange (ECX) -solmukohdat yhdistämällä, ja palvelun nimeksi tulee ECX Fabric.

Kuka tahansa Equinixin asiakas voi nyt entistä tehokkaammin yhdistää palvelunsa mihin tahansa yli tuhannesta ECX Fabriciin kytkeytyneestä toimijasta. Näihin kuuluu maailman suurimpia yrityksiä ja pilvipalvelujen tarjoajia (mm. Alibaba Cloud, Amazon Web Services, Google Cloud Platform, IBM Cloud, Microsoft Azure ja Oracle Cloud) sekä SaaS-palveluntarjoajia (mm. Salesforce, SAP ja ServiceNow).

"Nykyaikainen liiketoiminta perustuu ajasta ja paikasta riippumattomiin yhteyksiin. Asiakkaat ja kumppanit voivat olla missä päin maailmaa tahansa. Equinixin tavoitteena on vauhdittaa tätä kehitystä nopeiden, kattavien ja suorien yhteyksien avulla. Suomalaisille yrityksille globaali tavoitettavuus avaa oikotien kansainväliseen kasvuun. ECX Fabricin ansiosta Suomessa toimiva palveluntarjoaja voi tarjota palveluitaan Equinixin Helsingin konesalista mihin tahansa maahan, ja vastaavasti Suomessa toimiva yritys voi ostaa pilvipalveluita maailman joka kolkasta", sanoo Equinixin Suomen toimitusjohtaja Sami Holopainen.

Suorista yhteyksistä asiakkaisiin ja avainkumppaneihin tulee oleellisen tärkeä osa toimitusketjua, kun maailman johtavat yritykset siirtyvät yhä enemmän digitaalisiin liiketoimintamalleihin. Koska yhteydet eivät kulje julkisen internetin tai WAN-verkkojen kautta, sovellukset toimivat nopeammin, latenssit ovat pienemmät, tietoturva parempi ja verkkojen hallinta tehokkaampaa.

Yksityiset yhteydet kasvattavat suosiotaan digitaalisessa murroksessa. Equinixin tuoreen Global Interconnection Index -markkinatutkimuksen mukaan yksityiset yhteydet kasvavat jo lähes tuplasti julkista internetiä nopeammin. Vuoteen 2020 mennessä yksityisten yhteyksien volyymin ennustetaan olevan jo lähes kuusinkertainen julkisen internetin IP-liikenteeseen verrattuna.

Uudet ECX-yhteysominaisuudet ovat välittömästi saavavilla seuraavissa Pohjois-Amerikan ja EMEA-alueen datakeskuksissa: Amsterdam, Atlanta, Chicago, Dallas, Dublin, Frankfurt, London, Los Angeles, Manchester, New York, Pariisi, Piilaakso, Seattle, Toronto, Tukholma, Washington D.C. ja Zürich.

Loppuvuoden 2017 ja alkuvuoden 2018 aikana mukaan liitetään seitsemän uutta kaupunkiverkkoa: Denver, Düsseldorf, Geneve, Helsinki, Miami, Milano ja München. Myöhemmin vuonna 2018 yhteydet laajentuvat Latinalaisessa Amerikassa São Pauloon ja Aasian-Tyynenmeren alueella Hong Kongiin, Melbourneen, Osakaan, Singaporeen, Sydneyyn ja Tokioon.

Lisätietoja medialle
Sami Holopainen, toimitusjohtaja, Equinix Finland
Sami.Holopainen@eu.equinix.com

Tietoja Equinixistä