FREITAG tekee sveitsiläistä kierrätysdesignia Evernoten avulla

Tiedotusvälineille 24.6.2014

Sveitsiläinen FREITAG kierrättää kuorma-autojen käytettyjä lavapressuja toimiviksi ja trendikkäiksi laukuiksi ja asusteiksi. Uusi iPhone-kotelo F332 FOLDER for iPhone 5/5S on edustava esimerkki sekä materiaali- ja design-osaamisesta että joustavaan ryhmätyöhön perustuvasta suunnitteluprosessista. Ideat ja luonnokset jaetaan tiimin kesken Evernote Business -sovelluksella, joka tukee ryhmätyötä aina tuotantoon saakka.

”Löysin Evernote Businessin kun haeskelin helppoa tapaa jakaa tietoa suunnittelutiimin kesken. Sen avulla voi kirjoittaa, ottaa kuvia, tallentaa verkkosivuja ja digitoida Post-it-lappuja, ja kaikki tieto pysyy yhdessä paikassa. Rakensimme Evernote Businessiin kaikkien käytössä olevan tietopohjan yhteiseen tekemiseen”, FREITAGin toinen perustaja Daniel Freitag kertoo.

Kahden veljeksen vuonna 1993 perustama FREITAG valmistaa noin 400 000 design-tuotetta vuodessa. Näihin käytetään 440 tonnia raakamateriaalia, johon tarvittavien lavapressujen määrä vastaa yli sadan kilometrin pituista rekkajonoa. Lisäksi valmistuksessa käytetään noin 35 000 polkupyörän sisäkumia ja 288 000 henkilöauton turvavyötä. Materiaalin ansiosta FREITAGin tuotteet ovat erittäin kestäviä ja niiden kuviot uniikkeja.

Suomessa FREITAGin tuotteita saa valmistajan oman verkkokaupan lisäksi sisustusliike Zazasta.

Taustatietoa:

Daniel Freitagin haastatteluun perustuva blogaus Evernoten verkkosivuilla  http://bit.ly/1lFVyCl

FREITAGin ja Evernoten yhteistyö  http://bit.ly/freitag_en

F332 FOLDER for iPhone 5/5S -tuote  http://www.freitag.ch/pa/F332

Lisätietoa ja korkearesoluutiokuvat:   (matalaresoluutioisia ohessa)

Juha Frey, Netprofile

Puh. 040 572 4674 tai  juha@netprofile.fi

Evernoten tuotteet ja sovellukset auttavat ihmisiä muistamaan kaiken, työskentelemään tehokkaasti ja saavuttamaan tavoitteensa sekä työssä että vapaa-aikana. Globaalisti toimivan ja yksityisesti omistetun Evernoten pääkonttori on Redwood Cityssä Kaliforniassa ja sillä on toimipisteitä ympäri maailman. Lisätietoa Evernotesta ja sen tuotteista on osoitteessa www.evernote.com .

Yrityksestä

Netprofile on uutta teknologiaa kehittävien ja hyödyntävien yritysten viestintään erikoistunut konsulttiyritys. Autamme asiakkaitamme rakentamaan ja ylläpitämään liiketoimintansa tavoitteita tukevaa profiilia kohderyhmiensä keskuudessa Suomessa ja kansainvälisesti. Yhdistämme perinteisten ja sosiaalisten mediaympäristöjen syvällisen tuntemuksen ja monipuolisen viestinnän osaamisen vahvaan teknologia-alan ymmärrykseen. Asiantuntijoillamme on pitkä kokemus viestinnän konsultoinnista, toimitustyöstä mediassa sekä viestinnän johtamisesta ja toteuttamisesta organisaatioissa. Lisätietoa osoitteesta www.netprofile.fi.