Hertzin tuntivuokra-autot liittyvät Orange Business Servicesin IoT-palveluun

• Sopimus helpottaa Hertz 24/7 -palvelun hallintaa ja nopeuttaa sen lanseerausta eri puolilla Eurooppaa

• Keskitetty IoT-alusta mahdollistaa reaaliaikaiset yhteydet autoihin sekä suorat ääniyhteydet Hertzin asiakaspalvelukeskuksiin

Lehdistötiedote 18.1.2017

Orange Business Services on solminut kolmivuotisen sopimuksen maailman merkittävimpiin autovuokraamoihin kuuluvan Hertzin kanssa. Orange tarjoaa IoT-yhteyspalvelut Hertzin 24/7-autonvuokrauspalvelulle. Hertzin yrityksille suunnatussa palvelussa ajoneuvon käytöstä veloitetaan tunneittain, ja käyttäjät voivat noutaa vuokra-auton koska vain kuinka pitkäksi aikaa tahansa. Orangen tarjoamat IoT-palvelut ovat käytössä Belgiassa, Ranskassa, Saksassa, Italiassa, Alankomaissa, Espanjassa ja Britanniassa.

Hertz 24/7 -palvelu tarjoaa yrityksille mahdollisuuden säästää ajoneuvokalustonsa kustannuksia ja parantaa käyttöastetta. Työntekijät voivat varata avaimettomat autot koska tahansa puhelimitse, netitse tai älypuhelinsovelluksen avulla. Jos yrityksellä on toimintaa eri maissa, Hertz 24/7:n avulla työntekijät voivat varata ja käyttää autoja kätevästi myös työmatkoillaan.

Hertz 24/7 toimii myös vähittäiskauppakumppanien kanssa, kuten Costco ja IKEA. Kauppojen paikoitusalueilla olevat pakettiautot voi vuokrata kätevästi ostosten kotiinkuljetusta varten.

Orangen IoT-ratkaisu mahdollistaa suoran puheyhteyden ottamisen ajoneuvosta Hertzin palvelukeskuksiin. Aiemmin tähän piti käyttää paikallisilta operaattoreilta hankittuja SIM-kortteja. Orange Business Servicesin kanssa tekemänsä sopimuksen ansiosta Hertz voi keskittää kalustonsa SIM-korttien ja palvelujen hallinnan yhdelle maailmanlaajuisesti toimivalle viestintäpalvelujen tuottajalle.

"Kehitämme jatkuvasti yritystämme vastaamaan asiakkaiden muuttuviin vaatimuksiin. Yhteistyömme Orange Business Servicesin kanssa on tärkeä askel, jolla otamme haltuun tulevaisuuden palvelut ja parannamme asiakaspalveluamme digitaalisen teknologian avulla", sanoo Fabrice Genty, Hertzin yhteiskäyttöyksikön johtaja.

"IoT avaa tietä uusille innovatiivisille palveluille. Yhteistyö maailmanlaajuisesti toimivan Hertzin kanssa on meille loistava tilaisuus osoittaa globaali IoT-osaamisemme ja palvelujemme luotettavuus. Vertaansa vailla oleva asiakaskokemus ja innovaatioiden rajojen koetteleminen ovat meille aivan keskeisiä asioita. Hertzin kanssa voimme toteuttaa näitä molempia", sanoo Orange Business Servicesin Euroopan, Venäjän ja IVY-maiden johtaja Anne-Sophie Lotgering.

Orange Business Servicesin IoT-palvelut ovat osa modulaarista Datavenue-nimistä IoT- ja analytiikkaratkaisua. Datavenue yhdistää oleelliset tiedot ja objektit varmasti ja luotettavasti, mikä mahdollistaa monipuolisen analytiikan ja päätöksenteon asiakkaan omassa IT-ympäristössä. Orangen yli 700 datatieteilijää ja insinööriä suunnittelee ja kehittää näitä innovatiivisia palveluja eri puolilla maailmaa. Orange tukee jo yli 11 miljoonaa aktiivista IoT-objektia muun muassa älykaupungeissa, terveydenhuollossa, liikenteessä ja teollisuudessa. Datavenue vahvistaa Orangen asemaa yritysten digitaalisen transformaation tukijana.

Lisätietoja lehdistölle:
Stefan Reijonen, COO Nordics and Baltics, Orange Business Finland Oy, stefan.reijonen@orange.com, puh. 050 555 6631

Orange Business Services
Orange Business Services on ranskalaisen Orange-operaattorin yrityspalveluista vastaava yhtiö. Sen 20 000 työntekijää tukee yrityksiä digitaalisen murroksen kaikissa vaiheissa. Valikoimassa on integraatioratkaisuja ja sovelluksia mobiileihin ja digitaalisiin työtiloihin, IT- ja pilvijärjestelmiin, kiinteisiin ja mobiiliyhteyksiin, yksityis- ja hybridiverkkoihin, teollisen internetin sovelluksiin, 360°-asiakaskokemukseen ja big data -analytiikkaan sekä kyberturvallisuuteen. Orange Business Services toimii luotettuna kumppanina yli 3 000 monikansalliselle yritykselle, kahdelle miljoonalle pienyritykselle sekä lukuisille muille organisaatioille ja julkishallinnolle. Lisätietoja osoitteessa www.orange-business.com

About Hertz Global
Hertz Global operates the Hertz, Dollar, Thrifty and Firefly car rental brands in more than 10,000 corporate and licensee locations throughout approximately 150 countries in North America, Europe, Latin America, Asia, Australia, Africa, the Middle East and New Zealand. Hertz Global is the largest worldwide airport general use car rental company with more than 1,600 airport locations in the U.S. and more than 1,400 airport locations internationally. Product and service initiatives such as Hertz Gold Plus Rewards, NeverLost®, Carfirmations, Mobile Wi-Fi and unique vehicles offered through the Adrenaline, Dream, Green and Prestige Collections set Hertz Global apart from the competition. Additionally, Hertz Global owns the vehicle leasing and fleet management leader Donlen Corporation, operates the Hertz 24/7 hourly car rental business in international markets and sells vehicles through its Rent2Buy program. The Company also owns Hertz Equipment Rental Corporation ("HERC"), one of the largest equipment rental businesses with more than 350 locations worldwide offering a diverse line of equipment and tools for rent and sale. HERC primarily serves the construction, industrial, oil, gas, entertainment and government sectors. For more information about Hertz Global, visit: www.hertz.com.