iZettle mahdollistaa korttilahjoitukset Nälkäpäivänä

Lehdistötiedote 18.9.2014

iZettle avustaa Suomen Punaista Ristiä keräämään Nälkäpäivä-lahjoituksia myös maksukorteilla. 18.-20.9.2014 järjestettävässä keräyksessä voi lahjoittaa rahaa hyvään tarkoitukseen iZettle-maksupäätteillä Helsingissä ja Vantaalla.

Viime syksyn Nälkäpäivänä kokeilimme ensimmäistä kertaa iZettleä katukeräyksissä ja saamamme kokemukset olivat hyvin positiivisia. Kortilla lahjoitetut summat olivat keskimäärin suurempia kuin käteislahjoitukset, Punaisen Ristin varainhankinnan päällikkö Anna Laurinsilta kertoo.

Moderneille varainkeruutavoille on kasvava kysyntä.

Finanssialan Keskusliiton selvityksen mukaan erilaisia maksukortteja käyttää tavallisimmin ostosten tekoon 76 prosenttia suomalaisista.

– Keräyksen onnistumisen kannalta on aina parempi, mitä enemmän vaihtoehtoja lahjoittamiseen on. iZettle on niin helppokäyttöinen, että satunnainenkin kerääjä osaa sillä ottaa vastaan korttimaksuja. Siksi se soveltuu Nälkäpäiväänkin hyvin, sanoo iZettlen Suomen edustaja Tommi Huovinen.

Korttimaksujen vastaanotto hyväntekeväisyydessä yleistyy pikkuhiljaa. Ruotsissa esimerkiksi asunnottomat ovat myyneet Iso Numero -lehden tapaista julkaisua kadulla iZettlen avulla. Helsingissä Lauttasaaren ja Vartiokylän seurakunnat kokeilevat korttimaksua yhtenä kolehdinkeruun muotona loppuvuodesta.

iZettlen kortinlukija on älypuhelimeen tai tablettitietokoneeseen liitettävä täysin mobiili maksulaite. Yhteys kämmenenkokoiseen, kaikki maksukortit hyväksyvään maksupäätteeseen muodostetaan Bluetooth-tekniikalla. iZettle tarjoaa kortinlukijat SPR:n käyttöön ilmaiseksi.

34. kertaa järjestettävän Nälkäpäivä-keräyksen lahjoitukset menevät SPR:n katastrofirahastoon.

Täällä voit maksaa kortilla:

To 18.9.
Gate 8 Business Park, Vantaa klo 8 – 10 ja 11 – 12
Kampin ja Kolmen sepän patsaan keräyskeskukset klo 14 – 21
Pe 19.9.
Plaza Business Park, Vantaa klo 8 – 10 ja 11 – 12
Kampin ja Kolmen sepän patsaan keräyskeskukset klo 14 – 21
La 20.9.
Kampin ja Kolmen sepän patsaan keräyskeskukset klo 10 – 20

Lisätiedot:
Tommi Huovinen, iZettlen Suomen edustaja, 040 681 1441
Anna Laurinsilta, Punaisen Ristin varainhankinnan päällikkö, 040 7411 030

iZettle tekee maksamisesta yksinkertaista sekä maksajalle että maksun saajalle. Mobiililaitteeseen liitettävä iZettlen kortinlukija on helppo ja nopea ottaa käyttöön niin yksityishenkilöille kuin pienyrityksillekin. Vuonna 2010 perustetun yrityksen pääpaikka on Tukholmassa.
Lisätietoja http://www.izettle.fi/

Yrityksestä

Netprofile on uutta teknologiaa kehittävien ja hyödyntävien yritysten viestintään erikoistunut konsulttiyritys. Autamme asiakkaitamme rakentamaan ja ylläpitämään liiketoimintansa tavoitteita tukevaa profiilia kohderyhmiensä keskuudessa Suomessa ja kansainvälisesti. Yhdistämme perinteisten ja sosiaalisten mediaympäristöjen syvällisen tuntemuksen ja monipuolisen viestinnän osaamisen vahvaan teknologia-alan ymmärrykseen. Asiantuntijoillamme on pitkä kokemus viestinnän konsultoinnista, toimitustyöstä mediassa sekä viestinnän johtamisesta ja toteuttamisesta organisaatioissa. Lisätietoa osoitteesta www.netprofile.fi.