Käännöstoimisto Transfluent avaa toimiston Tokioon

– Käännösmarkkina monipuolistuu Aasiassa englannin kielen merkityksen hiipuessa

Tiedote 4.5.2016

Suomalainen käännösalan kasvuyritys Transfluent avaa toimiston Tokioon. Kyseessä on vahvasti kasvavan yrityksen ensimmäinen toimipiste Aasiassa.

"Käännösmarkkinat Aasiassa monipuolistuvat tällä hetkellä nopeasti. Esimerkiksi meillä kansainvälisten yritysten tilaamista käännöksistä jo 18 % on kiinan kielellä, samoin japani ja korea ovat selvässä nousussa. Etenkin Itä-Aasiassa katsotaan paljon myös Euroopan suuntaan, joten nyt on meille oikea aika olla siellä läsnä myös paikallisesti", Transfluentin perustaja ja toimitusjohtaja Jani Penttinen kertoo.

Transfluentin Tokion toimisto uskoo löytävänsä uusia asiakkaita erityisesti pelien, teknologiayritysten ja matkailusektorin puolelta. Ensimmäiset rekrytoinnit on jo tehty ja toiminta alkaa välittömästi.

"Nykyaikainen lokalisointi ja eri kieliversioiden hallinta ei ole enää isojen yksittäisten tekstien käännättämistä, vaan tyypillinen tilaus on 300 sanan mittainen, esimerkiksi tiedote tai blogaus tai powerpoint-esitys. Näissä sujuva toimintatapa ja helppokäyttöinen alusta on meille kilpailuvaltti", Jani Penttinen jatkaa.

Joukkorahoituskampanjalla jo yli 80 sijoittajaa ja 400 000 euroa kasassa

Transfluent on suomalainen kasvuyritys, joka haastaa käännöstoimistoalaa äärimmäisen skaalautuvalla itsepalvelualustalla. Disruptiivinen alusta on alunperin rakennettu nopeiden somekäännösten tekemiseen, mutta se on kasvanut paljon laajemmaksi käännösten tilaamisalustaksi.

Viimeiset 30 kuukautta Transfluent on kasvanut noin 8 % kuukausivauhtia. Yrityksellä on tällä hetkellä käynnissä joukkorahoituskampanja, jossa kuka tahansa voi sijoittaa yhtiön osakkeisiin. Mukana on jo yli 80 sijoittajaa, muun muassa nimekkäät startup-maailman tähdet Mårten Mickos , Peter Vesterbacka ja entinen Reutersin toimitusjohtaja Tom Glocer .

Lue lisää osakeannista Invesdorissa: https://www.invesdor.com/transfluent .

Jani Penttinen, perustaja ja toimitusjohtaja, Transfluent
+1 408 400 3687, jani@transfluent.com

Yrityksestä

Netprofile on uutta teknologiaa kehittävien ja hyödyntävien yritysten viestintään erikoistunut konsulttiyritys. Autamme asiakkaitamme rakentamaan ja ylläpitämään liiketoimintansa tavoitteita tukevaa profiilia kohderyhmiensä keskuudessa Suomessa ja kansainvälisesti. Yhdistämme perinteisten ja sosiaalisten mediaympäristöjen syvällisen tuntemuksen ja monipuolisen viestinnän osaamisen vahvaan teknologia-alan ymmärrykseen. Asiantuntijoillamme on pitkä kokemus viestinnän konsultoinnista, toimitustyöstä mediassa sekä viestinnän johtamisesta ja toteuttamisesta organisaatioissa. Lisätietoa osoitteesta www.netprofile.fi.