KONE valitsi Infosysin tukemaan tietohallintonsa murrosta

Intialainen Infosys perustaa Helsinkiin design- ja innovaatiokeskuksen tuomaan pohjoismaisille asiakkailleen paremman pääsyn digimurroksessa auttavaan teknologiaan

Tiedotusvälineille 4.10.2017

KONE on valinnut teknologiapalvelyritys Infosysin tuekseen IT-murroksensa toteuttamisessa. Infosysin vahva osaaminen SAP-ratkaisuissa, järjestelmätoimituksissa ja automaatiossa vahvistavat KONEen tietohallintoa sovelluskehityksessä ja ylläpidossa. Samalla intialainen Infosys perustaa Suomeen ensimmäisen design- ja innovaatiokeskuksensa, joka palvelee yhtiön pohjoismaisia asiakkaita.

Uuden keskuksen myötä Infosys vakiinnuttaa läsnäolonsa Pohjoismaiden markkinoilla sekä vahvistaa sitoutumisensa KONEen ja muiden Pohjoismaisten asiakkaidensa palveluun. Keskus tarjoaa kattavan valikoiman teknologiaa, konsultointia ja järjestelmäintegroinnin palveluita. Lisäksi keskukseen tulee Design Thinking- ja innovaatiolaboratorio, jossa Infosysin pohjoismaiset asiakkaat pääsevät syventymään liiketoimintojensa murroksessa auttaviin työkaluihin ja teknologiaan.

”Liiketoiminnan digitalisointi on ollut KONEelle strateginen tavoite globaalisti, ja IT-toimintojemme kehittäminen on siinä keskeisessä roolisssa. Etsimme kumppania, jolla on vankaksi todistettu SAP-osaaminen, jotta voimme saada aikaiseksi entistä enemmän”, sanoo KONEen tietohallintojohtaja Antti Koskelin.

”Siirtymä aiemmalta kumppaniltamme Infosysille on sujunut hienosti. Olemme erittäin vaikuttuneita Infosysin tiimin omistautumisesta ja osaamisesta toimittaa alan parhaita palveluita kaikissa globaaleissa keskuksissamme Kiinassa (Shanghai), Yhdysvalloissa (Moline) ja Suomessa (Espoo). Odotamme menestyksekästä kumppanuutta, joka auttaa meitä saavuttamaan tavoitteemme tulevina vuosina”, Koskelin jatkaa.

”Infosysin ainutlaatuinen ’ihmiset ja ohjelmistot’ -lähestymistapa, Design Thinking ja Zero Distance -innovaatiomalli tarjosivat tiimillemme keinot kehittää ja parantaa KONEen toiminnanohjauksen mallia ja palveluita niiden siirtämisen yhteydessä”, sanoo Infosysin teollisuudelle tarjoamista palveluista globaalisti vastaava johtaja Nitesh Banga.

”Tiekarttamme palvelujen kehittämiseen tulee vähentämään järjestelmistä johtuvia häiriöitä KONEen globaalissa liiketoiminnassa ja mahdollistaa kustannusten pienentämisen. Lisäksi tiekartta johdattaa KONEen matkalle, jolla yhtiön toiminnanohjausta suoraviivaistetaan ja modernisoidaan siten, että IT-investoinnit vastaavat myös tulevaisuuden tarpeita”, Nitesh Banga jatkaa.

KONE yrityksenä

KONEen tavoitteena on tehdä kaupungeista parempia paikkoja elää. Olemme alallamme yksi maailman johtavista yrityksistä. Valmistamme hissejä, liukuportaita ja automaattiovia sekä tarjoamme ratkaisuja laitteiden huoltoon ja modernisointiin rakennusten koko elinkaaren ajan. Teemme ihmisten liikkumisesta korkeammissa ja älykkäämmissä rakennuksissa turvallista, mukavaa ja luotettavaa. Vuonna 2016 KONEen liikevaihto oli 8,8 miljardia euroa ja vuoden 2016 lopulla henkilöstömäärä oli yli 52 000. Yhtiön B-sarjan osake noteerataan Nasdaq Helsinki Oy:ssä.

www.kone.com

Lisätietoja Infosys Ltd:stä

Infosys on globaali edelläkävijä teknologiapalveluissa ja konsultoinnissa. Autamme asiakkaitamme 45 maassa luomaan ja toteuttamaan digitaalisen transformaation strategioitaan. Ohjaamme asiakkaitamme löytämään oikeat, ratkaisua vaativat ongelmat insinöörityöstä sovelluskehitykseen, tiedon hallintaan ja liiketoimintaprosessien hallintaan, sekä ratkaisemme nämä ongelmat tehokkaasti. Tiimissämme on yli 198 000 innovaattoria, jotka tuovat kaikkiin projekteihimme luovuutta, osaamista ja kokemusta eri toimialoilta ja teknologioista. Nähdäksesi, miten Infosys auttaa yritystäsi kukoistamaan digitaalisella aikakaudella, käy osoitteessa www.infosys.com.

Lisätietoja medialle

Asia Pacific
Sarah Gideon
Infosys, India
Sarah_Gideon@infosys.com
EMEA
Margherita Di Cerbo
Infosys, Europe
+44 2075162748
Margherita.DiCerbo@infosys.com
Americas
Chiku Somaiya
Infosys, USA
Chiku.Somaiya@infosys.com
Safe Harbor

Certain statements in this press release concerning our future growth prospects are forward-looking statements regarding our future business expectations intended to qualify for the 'safe harbor' under the Private Securities Litigation Reform Act of 1995, which involve a number of risks and uncertainties that could cause actual results to differ materially from those in such forward-looking statements. The risks and uncertainties relating to these statements include, but are not limited to, risks and uncertainties regarding fluctuations in earnings, fluctuations in foreign exchange rates, our ability to manage growth, intense competition in IT services including those factors which may affect our cost advantage, wage increases in India, our ability to attract and retain highly skilled professionals, time and cost overruns on fixed-price, fixed-time frame contracts, client concentration, restrictions on immigration, industry segment concentration, our ability to manage our international operations, reduced demand for technology in our key focus areas, disruptions in telecommunication networks or system failures, our ability to successfully complete and integrate potential acquisitions, liability for damages on our service contracts, the success of the companies in which Infosys has made strategic investments, withdrawal or expiration of governmental fiscal incentives, political instability and regional conflicts, legal restrictions on raising capital or acquiring companies outside India, and unauthorized use of our intellectual property and general economic conditions affecting our industry. Additional risks that could affect our future operating results are more fully described in our United States Securities and Exchange Commission filings including our Annual Report on Form 20-F for the fiscal year ended March 31, 2017. These filings are available at www.sec.gov. Infosys may, from time to time, make additional written and oral forward-looking statements, including statements contained in the company's filings with the Securities and Exchange Commission and our reports to shareholders. In addition, please note that any forward-looking statements contained herein are based on assumptions that we believe to be reasonable as of the date of this press release. The company does not undertake to update any forward-looking statements that may be made from time to time by or on behalf of the company unless it is required by law.