Kuluttaja voittaa, kun hintavertailu on läpinäkyvää

Suomeen rantautunut Hintaopas asettaa isot ja pienet verkkokaupat samalle viivalle. Esimerkiksi PlayStation 4:n hintahaarukkaa kannattaa joulun alla pitää silmällä.

Tiedotusvälineille  27.11.2015

Tänä jouluna verkkokaupan osuus joulumyynnistä kasvaa jälleen edellisvuodesta.  Joulun alla markkinointikoneistot käyvät kuumana, kun suosikkituotteita myydään lahjoja metsästäville kuluttajille.  Tarjousten ristitulessa kiirehtivälle kuluttajille edullisimman hinnan löytäminen ei ole itsestäänselvyys.

Hintaoppaasta selviää, että esimerkiksi  PlayStation  4:n hintahaitari on täl lä hetkellä 346 – 654 euroa. Verkkokaupoissa hintaerot voivat olla isoja ja hinnat muuttua päivittäin, joten  vertailemalla voi säästää merkittävästi.

Kaikki eivät ehkä huomanneet , että Sony ja Microsoft laskivat pelikonsoliensa hintaa lokakuussa kertarysäyksellä. Verkkokaupoissa saattaa järjestelmissä olla vielä vanhoja hintoja, joten  vertailu  ennen ostopäätöstä  kannattaa , ”  Hintaopasta Norjasta käsin luotsaava  Kristen   Holt  kertoo.

Hintaopas eroaa muista vastaavista palveluista siten, että se listaa järjestelmällisesti kaikki verkkokaupat huolimatta siitä, onko yritys sopimussuhteessa Hintaoppaan kanssa vai ei.  Jo nyt lanseeratessaan toimintaa Suomeen listaus on sekä kauppojen että tuotteiden määrässä Suomen kattavin .

”Meille on tärkeää, että kuluttaja saa oikeaa tietoa. Listan kärkeen pääsee vain hinnan, ei taustall a maksettujen  diilien  ansiosta Jopa Norjan tilastokeskus   pyytää  meiltä dataa liittyen kuluttajahintoihin , ”  H olt   sanoo

Palvelusta voi myös tarkistaa ,   miten myyjän hinta on viime aikoina muuttunut. Näin valveutunut kuluttaja voi varmistaa  esimerkiksi  sen, ettei hintaa ole hilattu ylöspäin juuri ennen erikoistarjouskampanjaa.

Ruotsin Hintaopas syöttää asiakkaita pienille verkkokaupoille

Pienet verkkokaupat ovat helisemässä etenkin elektroniikassa, sillä isoilla jäteillä on varaa mainostaa ja vetää massat ostoksille.

Ruotsissa  koko kansan  hintavertailu paikaksi noussut Hintaoppaan isoveli  Prisjakt.nu   on viime vuosina tasoittanu t kilpailua  merkittävästi Prisjakt.nu  listaa  tuotteita laidasta laitaan  ja siitä on tullut R uotsissa kuluttajille käytetty  ovi verkkokauppoihin.

Kulutt aja hyötyy siitä , että yhdestä paikasta löytyvät kaikki hinnat. Pienet verkkokaupat taas hyötyvät siitä, että pääsevät valinnassa samalle viivalle isojen kanssa .

Hint a oppaan taustalla on verkon kauppapaikka  Tori.fi:n  omistaja norjalainen mediakonserni  Schibsted .

Lisätietoa:

Kristen   Holt ,  markkinointijohtaja, Hintaopas.fi,  +47 990 91 095, Kristen.holt@ prisjakt.no

Tuomas Niska, v iestintätoimisto  Netprofile , +358 408224149, tuomas@netprofile.fi

Hintaopas.fi  on riippumaton ja Suomen kattavin tuotteiden vertailupalvelu. Hintaopas sisältää yli 400 suomalaisen ja ulkomaisen verkkokaupan hinta- ja tuotetiedot, jotka helpottavat kuluttajien päätöksentekoa. Hintaoppaan käyttäminen on ilmaista ja läpinäkyvää, koska palvelu pyrkii kattamaan kaikki verkkokaupat huolimatta siitä, ovatko ne Hintaoppaan asiakkaita vai eivät. Kuluttajilla on mahdollisuus antaa tuotteille sekä verkkokaupoille arvosanoja. Hintaopas on perustettu vuonna 2002 ja toimii samalla konseptilla useissa maissa. Kasvava yritys työllistää tällä hetkellä 120 henkilöä. Hintaoppaan omistaa norjalainen mediakonserni  Schibsted  Media Group. Lisätietoja: hintaopas.fi .

Yrityksestä

Netprofile on uutta teknologiaa kehittävien ja hyödyntävien yritysten viestintään erikoistunut konsulttiyritys. Autamme asiakkaitamme rakentamaan ja ylläpitämään liiketoimintansa tavoitteita tukevaa profiilia kohderyhmiensä keskuudessa Suomessa ja kansainvälisesti. Yhdistämme perinteisten ja sosiaalisten mediaympäristöjen syvällisen tuntemuksen ja monipuolisen viestinnän osaamisen vahvaan teknologia-alan ymmärrykseen. Asiantuntijoillamme on pitkä kokemus viestinnän konsultoinnista, toimitustyöstä mediassa sekä viestinnän johtamisesta ja toteuttamisesta organisaatioissa. Lisätietoa osoitteesta www.netprofile.fi.