Logistiikkaguru Peter Klenberg aloitti Bookit Finlandin toimitusjohtajana

Tiedotusvälineille 22.8.2017

– Bookit Finland tähtää voimakkaaseen kasvuun ja kansainvälistymiseen uuden toimitusjohtajan luotsaamana

Pitkän uran kaupan ja logistiikan alalla tehnyt Peter Klenberg on aloittanut suomalaisen Bookitin toimitusjohtajana. Klenberg siirtyi tehtävään Suomen suurimpiin logistiikkayrityksiin lukeutuvan Tuko Logisticsin riveistä, jossa hän työskenteli yli kymmenen vuoden ajan kehitysjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä.

Klenberg on myös pitkän linjan hallitusammattilainen ja ollut Bookit Finlandin hallituksen jäsen vuodesta 2014 alkaen. Hän jatkaa edelleen muun muassa hollantilaisen Smart Mile Solutions B.V:n hallituksen jäsenenä.

Bookitin väistyvä toimitusjohtaja Jouko Järvinen jää eläkkeelle tehtävästään yrityksen vetäjänä, mutta jatkaa Bookitin palveluksessa projektitehtävissä.

Vaivattoman asiakaskokemuksen palveluita kehittävä Bookit on voimakkaasti panostanut kasvuun ja kansainvälistymiseen kuluvana vuonna. Alkuvuodesta yritys avasi toimistot Dallasiin ja Tukholmaan. Lisäksi Manner-Euroopassa on käynnissä useita pilotteja, sekä palveluiden käyttöönottoprojekteja.

”Tämä on todella mielenkiintoinen hetki astua Bookitin palvelukseen. Verkkokauppa on jatkuvassa kasvussa ja tämän kasvun jatkuminen edellyttää logistiikaltakin suurta mullistusta. Pelkkä postipakettien kuljetus ei enää riitä, vaan asiakaskokemus nousee sen rinnalle ratkaisevaksi teemaksi. Pakettien vastaanottoon liittyvistä pettymyksistä seuraa yleensä se, ettei hetkeen taas tilatakaan mitään netistä”, Peter Klenberg kertoo.

Bookitin teknologia ratkaisee logistiikka-alan tyypillisimpiä haasteita, kuten pakettien toimituksen ajankohtaan liittyvää optimointia. Uudessa pestissään Klenberg pääsee hyödyntämään laajoja suhteitaan alan yrityksiin ja toimijoihin.

”Erityisesti kansainvälisillä markkinoilla logistiikkayritykset panostavat nyt valtavasti asiakaskokemuksen kehittämiseen, ja meillä on kaikki edellytykset auttaa heitä siinä. Odotan innolla, että pääsen hyödyntämään monipuolista kaupan, logistiikan ja IT-alan kokemustani Bookitin toiminnan laajentamisessa entisestään”, Klenberg summaa.

Lisätiedot:

Jukka Lehvilä, Manager, Digital Experience
jukka.lehvila@bookit.net
040 801 0343 (Suomi)

Jukka Salonen, President & Founder, Bookit
jukka.salonen@bookit.net
+1 214 903 9315 (USA)

Bookit on vuonna 1999 perustettu mobiiliteknologiayritys, joka tuottaa ratkaisuja monikanavaiseen asiakasviestintään sekä asiakaskokemuksen parantamiseen. Bookitin teknologialla on yli 120 kansainvälistä patenttia. Bookit toimii Helsingissä, Tukholmassa ja Dallasissa Yhdysvalloissa.