Mobilemarkingille miljoonan euron rahoitus kansainvälistymiseen

Ruostumattoman teräksen värikuviointimenetelmän kehittänyt Mobilemarking on saanut lähes miljoonan euron rahoituksen VNT Managementilta ja Finnveralta.

”Rahoituksen ansiosta pääsemme viemään kehittämiämme tuotteita kansainvälisille markkinoille. Yhtenä toimenpiteenä lähdemme rekrytoimaan kokenutta myynnin ammattilaista kansainvälistymisen tueksi”, sanoo Mobilemarkingin perustaja ja toimitusjohtaja Niko Karsikas.

Vuonna 2010 perustettu Mobilemarking Oy  valmistaa ja myy lasertekniikkaan perustuvia värikuviointijärjestelmiä oheispalveluineen. Yrityksen toiminta perustuu patentoituun menetelmään, joka mahdollistaa lähes minkä tahansa materiaalin  monipuolisen kuvioinnin ilman mitään lisä- tai väriaineita.  Yritys on edelläkävijä ruostumattomien teräspintojen värjäyksessä  ja vapaassa  kuvioinnissa. Menetelmä mahdollistaa esimerkiksi värikuvan muodostamisen teräspinnalle.

Yrityksen pääasiakasryhmiä ovat ruostumatonta terästä tuotteissaan käyttävät yritykset, jotka saavat ainutlaatuisesta menetelmästä kilpailuetua. Sovelluskohteita  ovat esimerkiksi laadukkaat brändituotteet, sisustuselementit ja kotitalouskoneet.

”Sijoitamme lupaaviin cleantech-yrityksiin, joissa näemme merkittäviä kasvumahdollisuuksia. Mobilemarkingin tekniset innovaatiot tekevät siitä edelläkävijän maailmassa. Uskomme, että yrityksellä on tämän ja innovatiivisen liiketoimintamallinsa ansiosta erinomaiset eväät menestykseen myös kansainvälisillä markkinoilla”, sanoo Power Fund -rahastoja hallinnoivan VNT Managementin hallituksen puheenjohtaja Jarmo Saaranen, joka toimii myös Mobilemarkingin hallituksen puheenjohtajana.

VNT Managementin osuus tulee Power Fund III -rahastosta, jonka sijoittajia ovat muun muassa Euroopan investointirahasto, Suomen teollisuussijoitus, Kasvurahastojen Rahasto ja Keskinäinen työeläkevakuutusyhtiö Varma.

Lisätietoja: toimitusjohtaja Niko Karsikas, 050-517 6906, niko.karsikas@mobilemarking.fi

Yrityksestä

Netprofile on uutta teknologiaa kehittävien ja hyödyntävien yritysten viestintään erikoistunut konsulttiyritys. Autamme asiakkaitamme rakentamaan ja ylläpitämään liiketoimintansa tavoitteita tukevaa profiilia kohderyhmiensä keskuudessa Suomessa ja kansainvälisesti. Yhdistämme perinteisten ja sosiaalisten mediaympäristöjen syvällisen tuntemuksen ja monipuolisen viestinnän osaamisen vahvaan teknologia-alan ymmärrykseen. Asiantuntijoillamme on pitkä kokemus viestinnän konsultoinnista, toimitustyöstä mediassa sekä viestinnän johtamisesta ja toteuttamisesta organisaatioissa. Lisätietoa osoitteesta www.netprofile.fi.