Ring saapuu Pohjoismaihin – Auttaa vähentämään naapurustojen rikollisuutta

Ring-video-ovikellot ja -turvakamerat ovat nyt saatavilla kivijalka- ja verkkomyymälöissä Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa

Lehdistötiedote 8.10.2018

Asuinalueiden rikollisuutta ehkäisemään pyrkivä Ring saapuu Pohjoismaiden markkinoille. Ringin tuotevalikoima koostuu Wi-Fi-yhteyttä käyttävistä HD-video-ovikelloista ja -turvakameroista, jotka tarjoavat ennaltaehkäisevää ja edullista turvaa koteihin. Ringin laitteissa on kaksisuuntainen puheominaisuus, liiketunnistin ja livenäkymätoiminto, minkä ansiosta käyttäjä voi nähdä ja kuulla kodin edustan tapahtumia ja puhua kelle tahansa kotiovella asioivalle riippumatta siitä, missä itse sattuu olemaan.

Ringin laitteita voi ostaa osoitteesta Ring.com sekä valituista verkko- ja kivijalkamyymälöistä. Suomessa myyntikanavia ovat Gigantti, Verkkokauppa.com ja Clas Ohlson.

"Ringin avulla omakotitaloasujat voivat pysäyttää murto- ja pakettivarkaat sekä seurata, mitä pihalla tapahtuu silloin, kun he eivät ole itse kotona. He voivat myös keskustella etänä ovella käyvien perheenjäsenten ja vieraiden kanssa. Yrityksemme tavoitteena on vähentää asuinalueiden rikollisuutta tuomalla innovatiiviset ja ennalta ehkäisevät turvatuotteemme nyt myös Suomen, Ruotsin, Norjan ja Tanskan markkinoille", sanoo Ringin toimitusjohtaja ja pääkeksijä Jamie Siminoff. "Murtovarkaat voidaan pysäyttää ennen kuin he pääsevät taloon sisälle, minkä lisäksi jo pelkkä kameran näkeminen ovella saa rikolliset epäröimään."

Ring on edistänyt naapurustojen turvallisuutta perustamisestaan vuonna 2013 alkaen ehkäisemällä pakettivarkauksia ja murtoja. Se auttaa myös liikuntakyvyttömiä näkemään, kuka on ovella ja vastaamaan vieraalle. Raporttien mukaan varkaudet ovat vähentyneet merkittävästi naapurustoissa, joissa Ring-video-ovikello on käytössä. Hyvä esimerkki on eräs Los Angelesin alue, jossa murrot vähenivät 55 % jo sen jälkeen, kun 10 % kodeista oli asentanut Ring-video-ovikellon.

Ringin tuotevalikoima
Suomessa, Ruotsissa, Norjassa ja Tanskassa myydään tästä päivästä lähtien seuraavia Ringin laitteita:

• Ring Video Doorbell: Tee-se-itse-ratkaisu kodin turvaksi. Ring-video-ovikello voidaan liittää verkkovirtaan tai käyttää sisäänrakennettua ladattavaa akkua. Wi-Fi-yhteydellä varustettu HD-video-ovikello lähettää reaaliaikaisen audio- ja videosyötteen kotiovelta älykännykkään tai tablettiin.
  • Ring Video Doorbell 2: Toisen sukupolven Ring-video-ovikello on varustettu irrotettavalla ladattavalla akulla, 1080p HD-videolla ja parannetulla pimeänäöllä. Tyylikkäästi muotoilussa ovikellossa on vaihdettavat kuoret, joten se sopii täydellisesti kotiin kuin kotiin. Kuten edeltäjänsä, myös toisen sukupolven ovikello sisältää kaksisuuntaisen ääni- ja liiketunnistimen ja sen voi yhdistää olemassa olevaan ovikelloon.
  • Ring Video Doorbell Pro: Kompakti, Wi-Fi-yhteydellä toimiva ja tyylikkäästi viimeistelty premium-ovikello tarjoaa muokattavat liikealueet. Pakettiin sisältyy 24 voltin muuntaja. Ring Pro -video-ovikello kytketään suoraan olemassa olevaan ovikelloon. Vaatii ammattilaisasennuksen.
  • Ring Video Doorbell Elite: Tuoteryhmänsä ensimmäinen laite, joka ottaa käyttövirran ethernet-verkosta (PoE, Power over Ethernet). PoE on luotettavin yhteys älykotiturvaan. Ammattilaistason uppoasennettava video-ovikello tarjoaa korkealaatuisen HD-videon ja -audion nopeassa verkossa. Vaatii ammattilaisasennuksen.
  • Ring Spotlight Cam Battery: Langaton, helposti asennettava HD-turvakamera riskialueille. Kun kamera tunnistaa liikkeen, käyttäjä saa ilmoituksen puhelimeensa, tablettiinsa ja tietokoneeseensa. Käyttäjä voi nähdä ja kuulla kenet tahansa kiinteistön alueella liikkuvan ja puhua hänen kanssaan. Kaikkien Ring Spotlight -kameroiden avulla voi myös aktivoida hälytyksen ja sytyttää valot älylaitteen kautta.
  • Spotlight Cam Solar: Kamera tarvitsee vain muutaman tunnin auringonvaloa pysyäkseen ladattuna kellon ympäri. Kytke kamera aurinkopaneeliin jatkuvaa latausta varten. Mukana tulee ladattava lisäakku, joten varavirta on aina lähellä.
  • Ring Spotlight Cam Wired: Suojaa kotiasi verkkovirtaan kytketyllä Spotlight-kameralla, jossa on 1080p HD -videolaatu sekä edistyksellinen liiketunnistin. Kaksisuuntainen puhe, laajakuvalinssi, sisäänrakennetut kohdevalot ja pimeänäkö, jolla näet, kuulet ja puhut kelle tahansa kiinteistön alueella liikkuvalle.
  • Ring Floodlight Cam: Tehokas turvakamera, joka on helppo asentaa kriittisille alueille ympäri kotia. Kodinomistajat voivat pelästyttää tunkeutujat ja ilmoittaa naapureille epäilyttävästä toiminnasta kytkemällä päälle laitteen hälytyksen, huutamalla kaiuttimeen tai välkyttelemällä valoja nopeasti.
  • Ring Chime Pro: Wi-Fi-vahvistin ja sisätiloihin sopiva kello Ring-laitteille. Chime Pro sopii kaikkiin pistorasioihin, laajentaa Wi-Fi-signaalia ja kertoo välittömästi, kun joku on ovella. Voit valita kellon äänen ja säätää äänenvoimakkuutta.

Lisätietoja hinnoista ja saatavuudesta osoitteessa www.ring.com. Asennusta koskeviin tukikysymyksiin löytyy ympäri vuorokauden englanniksi vastaava tukitiimi numerossa +800 87 00 97 81 (normaali puhelumaksu).

Korkean resoluution tuotekuvat ovat ladattavissa täältä.

Yhteystiedot lehdistölle
Ring Europe
Claudia Fellerman
European Communications Lead
claudia@ring.com

Netprofile Finland Oy
Antti Möller
Viestintäkonsultti
antti@netprofile.fi

Lisätietoja Ringistä
Ring haluaa vähentää asuinalueiden rikollisuutta kotikäyttöön tarkoitetuilla turvatuotteilla. Tuotevalikoimaan kuuluu edullisia ja ennaltaehkäiseviä koko kodin ja naapuruston turvaratkaisuja. Eräällä Los Angelesin alueella kotimurtojen määrä laski 55 % jo sillä, että vain 10 % kodeista asensi Ring-video-ovikellot. Ring on Amazonin omistama yritys. Lisätietoja osoitteesta www.ring.com. Ringin avulla olet aina kotona.