Sosiaalinen verkkokirjakauppa Dimcos laajentuu Latviaan

Lehdistötiedote 17.12.2013

Suomessa kehitetty sosiaalinen verkkokirjakauppa Dimcos on solminut ensimmäisen kaupallisesti merkittävän yhteistyösopimuksensa Latvian suurimman kirjakauppa- ja tukkuriketju Janis Rozen kanssa. Vasta kolme kuukautta toiminut Dimcos on uudenlainen verkkojulkaisemisen palvelu, joka yhdistää sosiaalisen median ja digitaalisen julkaisemisen.

Dimcosin palvelussa kuka tahansa voi luoda ja julkaista oman digitaalisen tuotteensa ja hallita sitä haluamallaan tavalla – tarjota ostettavaksi tai antaa käyttäjille maksuttomasti luettavaksi. Palvelun käyttöön ei tarvita erillisiä lukulaitteita. Dimcosissa julkaisu voi olla interaktiivinen ja se voi sisältää esimerkiksi videoita. Julkaisuja voi lukea ja kommentoida laiteriippumattomasti mm. tableteilta ja tietokoneelta.

”Palvelumme toimii digitaalisena painokoneena, joka muuttaa perinteistä julkaisuprosessia siten, että sisällöntuottaja ja lukija voivat täydentää tekstiä merkinnöillään. Tämän tyyppiselle vapaalle ja uudenlaiselle yhteisöllistä kokemusta rikastavalle julkaisemiselle on nyt kova tilaus kansainvälisesti. Julkaiseminen Dimcosissa kiinnostaa erityisesti oppilaitoksia mutta myös kaikkia sisällöntuottajia, joilla on halu kaupallistaa sisältönsä verkossa”, Dimcosin toimitusjohtaja Kristian Laiho sanoo.

Nopea kasvaminen kansainvälisille markkinoille on uudenlaisen verkkopalvelun elinehto. Dimcos toimittaa Latvian merkittävimmän kirja-alan toimijan Janis Rozen verkkojulkaisualustan. Janis Roze on Latvian suurin kirjakauppa- ja tukkuriketju, jolla on 30 kirjakaupan lisäksi noin 25 000 julkaisua omassa kustantamossaan. Yhtiö myös palvelee maan kaikkia yliopistoja ja kirjastoja.

”Konseptimme toimii myös kirjaston tavoin erilaisissa koulutusjärjestelmissä, joissa sisältöjä jaellaan oppimateriaalina sähköisesti. Latvian lisäksi tällainen kuvio on rakenteilla parhaillaan myös Dubaihin tukemaan suomalaista koulutusta ja oppimateriaalivientiä”, Laiho kertoo.

Dimcos Oy, toimitusjohtaja Kristian Laiho, puh. +358 44 335 4410

Yrityksestä

Netprofile on uutta teknologiaa kehittävien ja hyödyntävien yritysten viestintään erikoistunut konsulttiyritys. Autamme asiakkaitamme rakentamaan ja ylläpitämään liiketoimintansa tavoitteita tukevaa profiilia kohderyhmiensä keskuudessa Suomessa ja kansainvälisesti. Yhdistämme perinteisten ja sosiaalisten mediaympäristöjen syvällisen tuntemuksen ja monipuolisen viestinnän osaamisen vahvaan teknologia-alan ymmärrykseen. Asiantuntijoillamme on pitkä kokemus viestinnän konsultoinnista, toimitustyöstä mediassa sekä viestinnän johtamisesta ja toteuttamisesta organisaatioissa. Lisätietoa osoitteesta www.netprofile.fi.