Yepzon vie paikannusta maailmalle Orangen IoT-palvelun kera

• Tukee Yepzonin kansainvälistä laajentumista
  • Orangen saumaton IoT-palvelu on käytettävissä 220 maassa ja alueella

Lehdistötiedote 31.8.2017

Orange Business Services tukee Yepzonin kansainvälistymistä kolmen vuoden sopimuksella, joka sisältää maailmanlaajuiset IoT-yhteydet ja SIM-kortit 100 000 paikannuslaitteelle. Suomalainen Yepzon kehittää puettavan teknologian ratkaisuja ja älyvaatesovelluksia. Yritys on vain kolmessa vuodessa kehittynyt fiksusta ideasta menestyksekkääksi kansainväliseksi liiketoiminnaksi, joka suuntaa kohti globaaleja markkinoita.

Yepzonin paikannin määrittää tarkan sijainnin WiFi-sisätilapaikannuksen, GPS:n ja mobiiliverkkoyhteyksien avulla ja lähettää tiedot iOS-, Android- tai Windows-puhelimiin. Laitetta voi käyttää muun muassa paikantamaan lapsia, lemmikkejä tai ikääntyneitä sukulaisia sekä seuraamaan erilaisten tavaroiden sijaintia. Sen tarkoituksena on edistää turvallisuutta ja parantaa mielenrauhaa.

Orangen IoT-palvelu tuo Yepzonille selkeitä liiketoiminnallisia etuja, kuten saumattoman SIM-korttien tilaamisen, yksinkertaisen aktivoinnin ja seurannan hallintaportaalin kautta, sijainnista riippumattoman hinnan yksittäiselle SIM-kortille sekä skaalautuvan yhteyden 220 eri maahan ja alueelle.

”Luotettava IoT-infrastruktuuri, globaali läsnäolo ja houkutteleva liiketoimintamalli ovat avainasemassa laajentumisessamme ja menestyksessämme”, sanoo Yepzonin toimitusjohtaja Otto Linna. ”Valitsimme kumppaniksemme Orangen heidän kansainvälisen kattavuutensa sekä IoT- ja analytiikkaosaamisensa takia.”

”Yepzonin tavoite on lisätä miljoonien ihmisten turvallisuutta tuomalla teknologiaa perheiden ja läheisten hyödyksi kaikkialla maailmassa. Heidän tavoitteensa ja kunnianhimoiset kasvusuunnitelmansa tarvitsevat luotettavan globaalin kumppanin”, sanoo Orange Business Servicesin kansainvälisten toimintojen johtaja Helmut Reisinger. ”Olemme todella iloisia, että Yepzon valitsi meidät auttamaan heitä maailmanlaajuisessa kasvussa.”

Orange Business Servicesin IoT-palvelut ovat osa modulaarista Datavenue-nimistä IoT- ja analytiikkaratkaisua. Datavenue yhdistää oleelliset tiedot ja objektit varmasti ja luotettavasti, mikä mahdollistaa monipuolisen analytiikan ja päätöksenteon asiakkaan omassa IT-ympäristössä. Orangen yli 700 datatieteilijää ja insinööriä suunnittelee ja kehittää näitä innovatiivisia palveluja eri puolilla maailmaa. Orange tukee jo yli 12 miljoonaa aktiivista IoT-objektia muun muassa älykaupungeissa, terveydenhuollossa, liikenteessä ja teollisuudessa. Datavenue vahvistaa Orangen asemaa yritysten digitaalisen transformaation tukijana.

Lisätietoja lehdistölle:
Stefan Reijonen, COO Nordics and Baltics, Orange Business Finland Oy, stefan.reijonen@orange.com, 050 555 6631

Orange Business Services
Orange Business Services on Orange-operaattorin yrityspalveluista vastaava yhtiö. Sen 21 000 työntekijää tukee yrityksiä digitaalisen murroksen kaikissa vaiheissa. Infrastruktuuripalvelujen lisäksi Orange Business Services tarjoaa digitaalisia ratkaisuja tiimien väliseen yhteistyöhön, paremman asiakaskokemuksen tuottamiseen ja IT-projektien tukeen. Yrityksen integroituihin teknologioihin kuuluvat mm. ohjelmisto-ohjatut tietoverkot (SDN/NFV), big data, esineiden internet, pilvilaskenta, yhdistetty viestintä ja kyberturvallisuus. Orange Business Services toimii luotettuna kumppanina yli 3 000 monikansalliselle yritykselle.

Lisätietoja on osoitteessa www.orange-business.com. Ajankohtaisia uutisia löytyy myös LinkedInistä, Twitteristä ja blogista.

Orange on maailman johtavia televiestintäoperaattoreita, jonka liikevaihto vuonna 2016 oli 40,9 miljardia euroa. Sillä on 269 miljoonaa asiakasta 29 maassa (tilanne 30. kesäkuuta 2017). Orange on listattu Euronext Paris- ja New York Stock Exchange -pörsseissä.