Meyer Werftin risteilijät varustetaan Nexansin SHIPLINK®-kaapeleilla

Anthem of the Seas, Meyer Werftin telakalla Saksassa rakennettu luksusristeilijä, lähti merille varustettuna Nexansin kaapeleilla. Toiseen Meyer Werftillä rakenteilla olevaan uuteen luksuristeilyalukseen nimeltään Norwegian Escape asennetaan myös Nexansin kaapelit. Nexansin kaapeleiden toimittaminen näihin kahteen alukseen on osa monivuotista sopimusta, joka jatkaa näiden kahden yhtiön 25-vuotista kumppanuutta.

Nexans toimittaa risteilijöiden operoinnissa tarvittavia pienjännitekaapeleita, instrumentointi- ja ohjauskaapeleita sekä keskijännitekaapeleita. Noin 3 000 km kaapeleita on toimitettu Anthem of the Seas -alukseen ja suunnilleen 2 400 km toimitetaan Norwegian Escapeen.

Kaapelit ovat halogeenittomia, paloa hidastavia ja niissä on erityisominaisuuksia savunmuodostuksen ja myrkyllisten kaasujen osalta tulipalon yhteydessä. Nexans kehitti uuden palonkestävyysstandardin hankkeen vaatimusten täyttämiseksi. Kaapelit on suunniteltu kestämään laivan käyttöiän ajan, minkä odotetaan olevan noin 25 vuotta. Kaapelit valmistetaan Nexansin laivanrakennukseen erikoistuneella kaapelitehtaalla Monchengladbachissa Saksassa.

Royal Caribbean -varustamon Anthem of the Seas on maailman kolmanneksi suurin risteilyalus, jonka kapasiteetti on yli 4 000 matkustajaa 18 kannella. Norwegian Cruise Linen tilaaman Norwegian Escapen kapasiteetti on 4 200 matkustajaa, ja sen toimitus tapahtuu myöhemmin tänä vuonna.

Meyer Werftin kaapelien pääostaja Sven Smid kertoi: "Meillä on ollut hedelmällinen suhde Nexansin kanssa aiemmin ja odotamme innolla sen jatkuvan vastaisuudessa. Nexans ymmärtää Meyer Werftiä ja projektiemme tarpeita."

"Nexansilla on pitkäaikainen asiakassuhde Meyer Werftin kanssa, jolle olemme toimittaneet tuhansia kilometrejä kaapeleita viimeisten 25 vuoden aikana, kun olemme tehneet yhteistyötä. Tämä sopimus yhdistää Nexansia ja Meyer Werftiä entisestään ja olemme iloisia tästä menestyksellisestä yhteistyöstä", lisäsi laivanrakennustoimialan johtaja Stephane Mortelette Nexansilta.

Nexans tuo eloa energiaan kaapelien ja kaapelointiratkaisujen laajalla valikoimalla lisäten asiakkaidemme toimintakykyä ympäri maailman. Nexans-tiimit ovat sitoutuneet kumppanuuteen, joka tukee asiakkaita neljällä pääliiketoiminta-alueella: sähkönsiirto ja jakelu (merellä ja maalla), energiaresurssit (öljy ja kaasu, kaivokset ja uusiutuva energia), kuljetus (maantie, rautatie, ilmailu, merenkulku) ja rakentaminen (kaupallinen, asunnot ja datakeskukset). Nexansin strategia perustuu tuotteiden, ratkaisujen ja palvelujen jatkuvaan innovointiin, työntekijöiden kehitykseen, asiakaskoulutukseen sekä turvallisten ja vähän ympäristöön vaikuttavien teollisuusprosessien käyttöönottoon.

Vuonna 2013 Nexans perusti ensimmäisenä kaapelialan toimijana säätiön käynnistämään kestävän kehityksen toimia, jotka parantavat energian saatavuutta vähäosaisille yhteisöille ympäri maailman.

Meillä on teollisuutta 40 maassa ja kaupallista toimintaa ympäri maailman, työllistämme lähes 26.000 ihmistä ja liikevaihtomme oli 6,4 miljardia euroa vuonna 2014. Nexans on listattu NYSE Euronext Parisiin, osastolle A.

Katso lisätietoja: www.nexans.fi

Yrityksestä

Nexans on maailmanlaajuinen johtava kaapeliteollisuuden asiantuntija ja tarjoaa voimansiirto kehityksen painopistealueena laajan valikoiman kaapeleita ja kaapelijärjestelmäratkaisuja infrastruktuurin, teollisuuden, rakentamisen ja lähiverkkojen (LAN) tarpeita varten. Nexans suuntautuu useille markkinasegmenteille sähkö- ja televerkoista, teistä ja rautateistä laivanrakennukseen, öljy-ja kaasuteollisuuteen, ydinvoimaan, ajoneuvoteollisuuteen, elektroniikkaan, avaruustekniikkaan, materiaalinkäsittelyyn ja automaatioon. Nexans on vastuullinen teollisuusyritys, joka arvostaa kestävää kehitystä olennaisena osana yrityksen maailmanlaajuista ja operatiivista strategiaa. Jatkuvat tuotteiden, ratkaisujen ja palvelujen innovaatiot, henkilöstön kehittäminen ja sitoutuminen sekä varmatoimiset, vähän ympäristöä kuormittavat teolliset prosessit ovat kaikki tärkeitä osatekijöitä kestävän tulevaisuuden rakentamisessa.Nexansilla on teollisuutta 40 maassa ja kaupallista toimintaa kaikkialla maailmassa. Työntekijöitä on 24.500 ja vuonna 2011 myynti 7 miljardia euroa. Nexans noteerataan NYSE Euronext pörssissä Pariisissa. Lisätietoja on osoitteessa www.nexans.com

Meyer Werftin kaapelien pääostaja Sven Smid