Nightingale Health laajentaa toimintaansa virtsa-, aivo-selkäydinneste- ja napaverianalyysipalveluilla

Suomalainen terveysteknologiayritys Nightingale Health julkaisi tänään tuovansa markkinoille kolme uutta palvelua.

Kansainvälistä tunnustusta saaneen verianalyysipalvelun lisäksi Nightingale tulee tarjoamaan virtsan, aivo-selkäydinnesteen (likvori) ja napaverinäytteiden metabolomiikka-analyyseja huippututkimuksen käyttöön maailmanlaajuisesti. Palvelut tarjoavat kokonaisvaltaista tietoa aineenvaihdunnan merkkiaineista mahdollistaen uusien tieteellisten löytöjen tekemiseen lääketieteellisessä tutkimuksessa.

"Olemme innoissamme voidessamme laajentaa palvelutarjontaamme. Syksyllä 2018 tuotantoon tulevat virtsan, aivo-selkäydinnesteen ja napaverinäytteiden analyysipalvelut tuovat erityisesti kroonisten sairauksien tutkijoiden käyttöön kokonaisvaltaisemman kuvan ihmisen aineenvaihdunnasta. Mahdollisuus tutkia erilaisten biologisten nesteiden metabolisia profiileja lisää molekyylitason ymmärrystä tautien synnystä ja terveyden ylläpitämisestä", kertoo Nightingale Healthin toimitusjohtaja ja perustajajäsen Teemu Suna.

Nightingalen uudet palvelut tarjoavat uusia työkaluja erityisesti tutkijoille, jotka työskentelevät sydän- ja verisuonisairauksien, diabeteksen, neurologisten, munuaissairauksien sekä äidin ja sikiön terveyteen liittyvän tutkimuksen parissa.

"On hienoa olla tuomassa markkinoille uusia palveluita kansainvälisen huippututkimuksen työkaluiksi. Nightingalen uudet alustat hyödyntävät verianalyysimme tavoin korkean suorituskyvyn NMR (Nuclear Magnetic Resonance) -teknologiaa, joka tarjoaa kustannustehokkaita ja skaalautuvia analyysipalveluita uusien aineenvaihdunnan yhdisteiden löytämiseen ja löydösten muuntamiseksi kliinisiksi sovelluksiksi,” kertoo Nightingale Healthin Head of Products and Services Janna Ranta.

Nightingalen nykyinen verianalyysipalvelu pohjautuu yli 100 vertaisarvioituun tieteelliseen artikkeliin ja se sai CE-merkinnän vuonna 2017. Nightingalen laatujärjestelmä on sertifioitu EN ISO 13485 -standardin mukaisesti ja laadunhallinta on merkittävässä asemassa kaikissa yhtiön tarjoamissa palveluissa.

"Kansainvälinen EN ISO 13485 laatustandardi takaa analyysien ja tulosten korkean laadun. Standardin asettamat vaatimukset ovat erittäin korkeat ja vaaditun tason saavuttaminen edellyttää merkittäviä investointeja sekä vuosien työtä. Laatu on kuitenkin lääketieteellisen tutkimuksen olennaisin lähtökohta, sillä se luo perustan uusien tieteellisten tutkimustulosten luotettavuudelle", Suna sanoo.

Nightingalen uusien virtsa-, aivo-selkäydinneste- ja napaverianalyysipalveluiden toimitus alkaa syksyllä 2018.

Teemu Suna, Toimitusjohtaja, Perustajajäsen

teemu.suna@nightingalehealth.com

Janna Ranta, Head of Products and Services

janna.ranta@nightingalehealth.com

Nightingale Health

Nightingale Health Oy on suomalainen terveysteknologiayritys, joka on kehittänyt kansainvälistä tunnustusta saaneen NMR (Nuclear Magnetic Resonance) –teknologiaan perustuvan verianalyysin parempaan sairauksien ennakointiin ja ennaltaehkäisyyn. Yrityksen tavoitteena on ratkaista maailman suurin terveydenhuollon haaste, sydän-ja verisuonisairaudet ja diabetes, jotka aiheuttavat vuosittain yli 1200 miljardin euron kustannukset maailmanlaajuisesti. Nightingale kehittää ennaltaehkäisevän terveydenhuollon ratkaisuja kroonisten sairauksien seulontaan, diagnostiikkaan sekä hoidon vaikuttavuuden seuraamiseen. Nightingalen haluaa kääntää sairaudenhoidon terveydenhoidoksi: sairauksien diagnosoinnin sijaan ennakoidaan sairastumisriskiä, ennaltaehkäistään sairauksia ja pidetään ihmiset terveinä.

Lainaukset

On hienoa olla tuomassa markkinoille uusia palveluita kansainvälisen huippututkimuksen työkaluiksi. Nightingalen uudet alustat hyödyntävät verianalyysimme tavoin korkean suorituskyvyn NMR (Nuclear Magnetic Resonance) -teknologiaa, joka tarjoaa kustannustehokkaita ja skaalautuvia analyysipalveluita uusien aineenvaihdunnan yhdisteiden löytämiseen ja löydösten muuntamiseksi kliinisiksi sovelluksiksi.
Janna Ranta, Head of Products and Services