Suomalainen Nightingale ehdolla Euroopan innovatiivisimmaksi bioteknologia-alan pk-yritykseksi

Kattavaan verianalyysiin erikoistunut Nightingale Health on valittu ehdolle Euroopan innovatiivisimmaksi bioteknologia-alan pk-yritykseksi (The Most Innovative European Biotech SME Awards 2017) terveydenhuollon kategoriassa. Nightingale esittelee teknologiaansa Euroopan parlamentissa Brysselissä järjestettävässä tilaisuudessa marraskuussa.

The Most Innovative European Biotech SME Award –kilpailun järjestää EuropaBio (European Association for Bioindustries). Kilpailussa palkitaan pieniä ja keskisuuria eurooppalaisia yrityksiä niiden tuottamista hyödyistä yhteiskunnalle sekä Euroopan taloudelle.

“Uskomme, että teknologiamme tuo perusterveydenhuoltoon nykyistä parempia työkaluja kroonisten sairauksien kuten diabeteksen ja sydän- ja verisuonitautien ennaltaehkäisyyn, ja olemme iloisia EuropaBion valinnasta. On hienoa päästä edustamaan eurooppalaisia pk-yrityksiä ja Nightingalea Euroopan parlamenttiin ja esittelemään, miten verianalyysipalvelumme voi auttaa kliinikoita ja lopulta potilaita ennaltaehkäisemään elintapasairauksia,” sanoo Nightingalen toimitusjohtaja Teemu Suna.

Nightingale on erikoistunut verianalyysipalveluun, jonka avulla voidaan ennakoida paremmin sairastumisriskiä kroonisiin sairauksiin, kuten sydän- ja verisuonitauteihin sekä diabetekseen. Yhtiön tavoitteena on integroida palvelunsa terveydenhuoltoon ja tarjota potilaille parempia työkaluja seurata omaa terveyttään. Maaliskuussa 2017 Nightingale valittiin yhdeksi voittajaksi MITn (Massachusetts Institute of Technology) Solve –keksintökilpailussa, joka järjestettiin YKn päämajassa New Yorkissa. Kilpailussa etsittiin globaaleja ratkaisuja kroonisiin sairauksiin.

Teemu Suna
Toimitusjohtaja, perustajajäsen
Nightingale Health Oy
p. +358 40 196 1669