KESTÄVÄN KEHITYKSEN RAPORTTI NILSONGROUP 2015

NilsonGroup julkistaa nyt kestävän kehityksen raporttinsa vuodelta 2015.Vuonna 2014 aloitettiin Global Reporting Initiatives (GRI) -työ ja sen linjaukset selkeästä kestävän kehityksen toiminnasta. Tämä työ on muodostanut perustan tälle uusimmalle raportille. Meillä on yli 60 vuoden kokemus kenkäalalta ja vahva markkina-asema, ja siksi haluamme panostaa kestävän kenkämuodin jatkuvaan kehitykseen.

Raportilla pyritään saavuttamaan kaikki asianosaiset ja avaamaan ovia kestävän kehityksen integraatiomahdollisuuksille toiminnassa, ideasta aina loppukäyttäjälle asti. Keväällä 2015 konttorimme Kiinan Wenzhoussa muutti kokonaan uusiin tiloihin, joiden monet modernit mukavuudet takaavat entistä viihtyisämmän ympäristön ja työpaikan. Kaikista konsernin myymäläkonsepteissa myytävistä kengistä noin 76 % kehitetään ja valmistetaan tämän konttorin kautta.

– Työskentelemme jatkuvasti sen eteen, että kaikki tekemämme olisi taloudellisesti, sosiaalisesti ja ympäristöllisesti kestävää.Tulevaisuuden jatkuvaa kestävää kasvua ajatellen kaikki osaset ovat meille yhtä tärkeitä, sanoo NilsonGroupin toimitusjohtaja Mats Nilsson.

Vuoden 2015 tapahtumia

WORKSHOP – Uusi ja moderni työpaja, ns. workshop, Kiinan tuotantokonttorissamme. Se mahdollistaa oman tuotekehityksen koevalmistuksineen ja testeineen ennen varsinaista tehdastuotantoa.
COACHING – Joukko toimintasäännöstö-valmentajia Kiinassa takaa osaamistason parantumisen.
LISÄÄ TESTEJÄ – Suoritettu 224 kpl sisäisiä testejä ja 313 kpl ulkoisia testejä.
KOULUTUS – Suoritettu 127 käyntiä alihankkijoiden luona ja annettu 41 koulutusta alihankkijoille toimintasäännöstömme mukaisesti.
KENKIEN HOITO – Kehitetty kenkien hoitoa ja sitä kautta niiden käyttöikää, mikä tarkoittaa pienempää määrää reklamaatioita.Uusi valikoima esiteltiin vuonna 2015, ja se sisälsi tekstiilisiä irtopohjallisia ja uusia, täysin PFC:ttömiä kenkienhoitotuotteita.

Linda Fernell
PR-vastaava
linda.fernell@nilsongroup.com
NilsonGroup on Pohjoismaiden johtava kenkäkonserni. Myymäläkonseptiemme – DinSko, Nilson Shoes, Skopunkten, Jerns, Radical Sports sekä franchising-pohjainen Ecco Stores – kautta kykenemme tarjoamaan jokaiselle jotakin. Lyömätön tuotevalikoima yhdessä vahvojen tuotemerkkien kanssa. NilsonGroupilla on noin 330 myymälää Ruotsissa, Norjassa ja Suomessa, ja sen liikevaihto vuonna 2015 oli 3 miljardia Ruotsin kruunua. FEETFIRST.FI