AINUTLAATUINEN FREERIDE DROP -TAPAHTUMA LEVILLÄ ETELÄN HIIHTOLOMAVIIKOLLA

Vapaalaskun eksoottinen maailma raottaa oveaan Levillä, kun Nissan isännöi Suomen oloissa ainutlaatuista Freeride Experience -tapahtumaa 21.-22.2. ja 24.-25.2. Levin hiihtokeskuksessa. Tapahtumassa jokainen paikalla olija voi halutessaan ottaa tuntumaa vapaalaskuun hyppäämällä erityisestä droppitornista. Tarjolla on myös monimuotoista tietoa varusteista, lajista itsestään sekä siihen kuuluvasta elämäntavasta.

Kolmiportainen Freedrop Tower haastaa kokeilemaan vapaalaskuhyppyjä. Alin porras on tarkoitettu perheen pienimmille, joista jokainen saa muistoksi mukaansa kuvan ensimmäisestä dropistaan. Keskimmäinen taso soveltuu puolestaan jo hieman lajikokemusta omaaville, kun taas korkein porras toimii lajin huippuosaajien näyttämönä.

- Freeride (vapaalasku) on moderni ja dynaaminen laji, jolla on kiinnostava imago ja valtavasti kehityspotentiaalia. Laji on suuressa suosiossa erityisesti Keski-Euroopassa; Pohjoismaissa sitä harrastetaan eniten Norjassa, kertoo Nissan Nordic Europe Oy:n tiedottaja Stana Porvali.

- Freeride on alppihiihtolaji, jota tavallisesti harrastetaan hoitamattomien rinteiden ulkopuolella. Haluamme kuitenkin tuoda lajin jokaisen ulottuville ja opastaa, miten sen voisi helpoiten aloittaa. Vapaalaskua voidaan harrastaa tavallisilla lasketteluvarusteilla, mutta myös erityisesti vapaalaskuun soveltuviakin varusteita on saatavilla, Porvali jatkaa.

Nissan Freeride Experience -tapahtumassa voi paitsi kokeilla droppeja, myös saada tietoa alan asiantuntijoilta ja huippulaskijoilta varusteista ja muusta lajiin liittyvästä elämäntyylistä.

Nissan sponsoroi vapaalaskua näyttävästi Euroopassa ja laji on valittu yhdeksi Nissan Sports Adventure -konseptin päälajeista. Nissan Sports Adventure on yksi Nissanin merkittävimmistä markkinointikonsepteista, jonka tarkoituksena on tarjota eri kohderyhmille inspiroivia elämyksiä eri urheilulajien avulla ja tätä kautta luoda yrityksen brändille lisäarvoa. Konseptia toteutetaan erilaisten tapahtumien, yhteistyökumppanuuksien ja tuotepromootioiden avulla.

- Haluamme tarjota kohderyhmillemme pääsyn ja - mikä tärkeintä - kouriintuntuvan mahdollisuuden osallistua mukaansatempaaviin urheiluseikkailuihin. Lisäksi haluamme viestiä yrityksen intohimosta aukoa uusia ja hieman erilaisia uria tapahtumamarkkinoinnissa, kertoo Porvali.

Lisätietoja:

www.nissan-sportsadventure.com

Nissan Nordic Europe Oy, tiedottaja Stana Porvali, sporvali@nissan-europe.com, puh. 010 770 5162