JUKE-R VALLOITTAA KATUJEN LISÄKSI PELIMAAILMAN

Ensimmäinen tuotantoauto on valmis – konseptiakin tehokkaampi

Nissanin hurja luomus Juke-R on valmis ottamaan ensiaskeleensa niin tosi-  kuin virtuaalimaailmassa. Ensimmäinen tuotantoauto on rakennettu, testattu ja matkalla onnelliselle omistajalleen. Samaan aikaan Juke-superautot tähdittävät Gameloftin uutuuspeliä ”Asphalt 7: Heat”. Mobiilipeli esittelee autofaneille myös Nissanin NISMO-tuoteperheen ensimmäisen Euroopassa lanseerattavan mallin, Juke NISMOn.

Ensimmäinen Juke-R-tuotantoversio rullasi alkuviikosta ulos pajalta – sekä todellisessa että virtuaalimaailmassa. Johtava maailmanlaajuinen mobiilipelien kehittäjä Gameloft on aloittanut Nissanin kanssa yhteistyön, jonka ansiosta autofanit pääsevät kokeilemaan Juke-perheen kuumimpia uusia malleja taulutietokoneissaan ja iOS- ja Android-älypuhelimissaan. Uusi peli, Asphalt 7: Heat, tarjoaa tiukkoja kisoja sekä yhden että monen pelaajan tilassa. Peli tulee myyntiin ennen vuodenvaihdetta Apple Storeen ja Google Play –palveluun.

Juke NISMO Suomeen alkuvuodesta

Suorituskykyisen Juke NISMOn geenit ovat samat kuin Nissanin rata-autoilla. Alkuvuodesta 2013 lanseerattava malli on yhtiön Euroopan mallistossa ensimmäinen, joka kantaa Nissanin moottoriurheiluosaston nimeä. Kohtuullisesti hinnoitellun superauton konepellin alla on Nissanin edistyneen DIG-T-bensiinimoottorin 200-hevosvoimainen versio, joka tarjoaa hienostunutta suorituskykyä taloudellisuudesta tinkimättä.

Dynaamiset parannukset ja erinomaisesti varusteltu, NISMO-henkinen ohjaamo täydentävät kokonaisvaltaista ajoelämystä, istuipa kuljettaja sitten ratin takana oikeasti tai virtuaalisesti.

Konseptista tuotantoautoksi

Juke-R:n tarina alkoi tammikuussa 2012 Dubaissa, jossa se esiteltiin ainutkertaisena konseptiautona. Nissan-malliston hurjimmasta luomuksesta kehkeytyi pian oikea legenda, vaikka sitä ei ollut koskaan tarkoitettu tuotantoon.

GT-R:n alustaan ja Juken uudelleen muotoiltuun, lihaksikkaaseen korirakenteeseen perustuva Juke-R oli jotakin aivan uutta. Mallista tuli YouTube-sensaatio – Juke-R-videoita on tähän mennessä katseltu YouTubessa yli 5 000 000 kertaa.

Tuotantoversion tarina sai alkunsa saman tien. "Juke-R herätti valtavaa ihastusta Dubaissa. Saimme alkuperäisestä konseptiautosta tarjouksia jopa kadulla! Emme olisi voineet aiheuttaa pettymystä niin vannoutuneille ihailijoille. Kolme tosimielessä tehtyä tarjousta saatuamme päätimme valmistaa rajoitetun määrän tuotantoautoja", kertoo Darren Cox, Nissanin brändijohtaja Euroopassa.

Tuotantoversiosta konseptiakin tehokkaampi

Kun päätös oli tehty, alkoi perusteellinen kehitystyö, jotta ainutkertaisesta konseptista sukeutuisi myyntikelpoinen tuotantoauto. Juke-R:n rakentamisesta vastaa RML-moottoriurheilupaja yhteistyössä Nissanin eurooppalaisen teknologiakeskuksen (NTC-E) kanssa. Auton voimalinja ja jousitus ovat peräisin Nissan GT-R -superautosta ja siinä on FIA-standardit täyttävä turvakehikko.

NTC-E:n asiantuntemuksen ansiosta tuotantoversio on konseptiakin tehokkaampi. Kahdella turboahtimella varustettu 3,8-litrainen moottori kehittää peräti 545 hevosvoimaa. Myös hiukset nostattava suorituskyky on taattu, sillä kiihdytys nollasta sataseen kestää arvion mukaan kolme sekuntia ja huippunopeudeksi on kaavailtu 275 km/h.

Teknisten parannusten lisäksi ensimmäisen Juke-R-tuotantoauton ulkoilme on uudistunut. Sen taustalla ovat Lontoossa sijaitsevan Nissan Design Europen asiantuntijat. Muotoilullisia uudistuksia edustavat etupuskurin luonteikkaampi muoto, etu- ja takailmanottoaukkojen hiilikuituverhoilu sekä auton suorituskykyistä DNA:ta heijasteleva uusi takadiffuusori.

Seuraava Juke-R valmisteilla

Juke-R-tuotantoauto nro 1 on jo matkalla omistajalleen, ja toinen yksilö on rakenteilla. Auton tarkka hinta määräytyy ostajan erityistoiveiden mukaan, mutta lähtee 500.000 eurosta.

Lienee selvää, että vain kourallinen kuljettajia saa lopulta istua Juke-malliston eksklusiivisen lippulaivamallin ratin taakse. Vuoden 2013 alkupuolella Euroopassa lanseerattava Juke NISMO tuo sporttisen Juke-ajonautinnon huomattavasti laajemman asiakasjoukon ulottuville.

Jos kuitenkin olet kiinnostunut aivan oikean Juke-R:n hankkimisesta, ilmoita asiasta sähköpostitse osoitteeseen Juke-R@Nissan.co.uk.  Lisätietoja Nissan JUKEsta löytyy mm. osoitteessa www.facebook.com/NissanJukeOfficial.

Nissan Euroopassa

Mikä tekee Nissanista erityisen?

Haluamme valmistaa innovatiivisia ja innostavia tuotteita kaikenlaisille asiakkaille. Epäkonventionaaliset ratkaisumme hyödyttävät asiakkaita fiksulla tavalla ja yllättävät ja ilahduttavat mahdollisimman monia ihmisiä. Loimme crossover-käsitteen Qashqain myötä ja toimme pienten autojen segmenttiin aivan uutta elämää Juken avulla. Innovatiiviset ideamme tekevät tulevaisuuden teknologiasta totta jo tänään: parhaana esimerkkinä Nissan LEAF, maailman ensimmäinen edullinen, massamarkkinoille suunnattu sähköauto, joka on voittanut useita kansainvälisiä palkintoja. Haluamme tuoda suorituskykyiset autot laajemman yleisön ulottuville ja uhmata samalla sovinnaisia näkemyksiä. Tästä syystä kehitimme toisaalta edullisen Nissan GT-R -superauton ja toisaalta mullistavan Nissan DeltaWingin, joka haastaa moottoriurheilun konventiot.

Nissanin suunnittelu- ja tuotekehitysyksiköt, tuotantolaitokset ja logistiikka-, myynti- ja markkinointitoiminnot työllistävät Euroopassa yli 14 500 ihmistä. Yhtiön Espanjan, Ison-Britannian ja Venäjän tehtaissa valmistettiin viime vuonna yhteensä 677 000 autoa – 24 erilaista ja innovatiivista tuotetta Euroopan markkinoita varten.

Kaikki tämä tukee Nissanin kunnianhimoista, mutta selkeää tavoitetta nousta Euroopan eniten myydyksi aasialaiseksi automerkiksi.

Kuvia, videoita ja lisää tietoa: http://www.newsroom.nissan-europe.com/fi

Lisätietoja:

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: jlaune@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5139, gsm. 0400-440 301

Taina Erkkilä, viestintäjohtaja, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: terkkila@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5311

Kuvia, videoita ja lisätietoja: newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 165 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.nissan.fi

Avainsanat: