MONACO JA RENAULT-NISSAN-ALLIANSSI YHDESSÄ KOHTI PÄÄSTÖTÖNTÄ TULEVAISUUTTA

Monacon hallitus ja Renault-Nissan-allianssi aloittavat yhteistyön sähköautojen käytön edistämiseksi Rivieran ruhtinaskunnassa.

Vastikään solmitun aiesopimuksen mukaan molemmat osapuolet etsivät tapoja parantaa ja laajentaa Monacon nykyistä akkujen latausverkostoa. Aikomuksena on kehittää jo käytössä olevaa kannusteohjelmaa, jonka tarkoituksena on rohkaista ruhtinaskunnan asukkaita ja siellä toimivia yrityksiä; hankkimaan ja käyttämään sähköautoja ja näin edistää Renault-Nissan-allianssin päästöttömään liikkumiseen tähtäävää ohjelmaa.

Lisäksi Monaco ja Renault-Nissan-allianssi järjestävät ja tukevat koulutustoimia, joiden tavoitteena on sähköautojen käytön lisääminen ja paikallisten järjestöjen aktivoiminen mukaan projektiin.

Renault-Nissan-allianssi haluaa myös hyödyntää Monacon tarjoamia puitteita sähköautojensa markkinointitoimissa.

“Aidosti päästötön tapa liikkua voidaan saavuttaa vain uskottavien tuotteiden ja kunnollisen infrastruktuurin avulla. Renault-Nissan-allianssi panostaa sähköautojen laajamittaiseen markkinointiin ja ottaa avosylin vastaan Monacon ruhtinaskunnan kaltaiset avarakatseiset yhteistyökumppanit, jotka auttavat rakentamaan infrastruktuurin ja luomaan edellytykset menestykselle,” toteaa Renaultin ja Nissanin pääjohtaja Carlos Ghosn.

Monacon kanssa solmittu sopimus on uusin vastaavista, päästöttömän liikkumisen edistämiseen tähtäävistä aloitteista, joita Renault-Nissan-allianssi on julkistanut tiuhaan viime aikoina. Tämän vuoden heinäkuusta lähtien allianssi on ilmoittanut yhteistyön aloittamisesta Portugalin valtion, Japanin Yokahaman kaupungin, Tennesseen ja Oregonin osavaltioiden sekä ranskalaisen energiajätin EDF:n kanssa.

Lisätietoja: Nissan Nordic Europe Oy, viestintäjohtaja Taina Erkkilä
terkkila@nissan-europe.com, puh. 010 770 5311