MYYNTIMENESTYS NISSAN QASHQAI SAI RINNALLEEN TILAVAMMAN MALLISTON

Uusi Nissan QASHQAI+2 on markkinoiden ensimmäinen perheille suunniteltu crossover-malli. Uusi auto on nyt esillä Nissan jälleenmyyjillä ja 2 -litraisen Qashqai+2:n hinta alkaa reilusta 27 000 eurosta.

Vuoden 2007 alussa markkinoille saapunutta huippusuosittua Qashqaita on myyty Euroopassa jo yli 250 000 kappaletta ja Suomessa autoa on rekisteröity 3700 kappaletta. Nyt Qashqai on saanut rinnalleen seitsenpaikkaisen Qashqai+2:n, joka on viisipaikkaista mallia tilavampi ja monikäyttöisempi, sillä auton kokonaispituutta ja – korkeutta on kasvatettu. Lisätilaa ja käyttömukavuutta tuovat myös keskimmäisen penkkirivin uudenlainen 40/20/40-taittomahdollisuus sekä selkänojan yhdeksän eri kallistusvaihtoehtoa.

Ylimääräiset kaksi paikkaa auton perällä on tarkoitettu lähinnä tilapäiseen käyttöön tai lapsimatkustajille. Takimmaisen rivin penkkien ollessa taitettuna alas autoon muodostuu tasainen 550 litran tavaratila. Perheiden lisäksi auton odotetaan kiinnostavan sellaisia, jotka arvostavat muista erottuvaa ulkonäköä, lisätilaa sekä monipuolisuutta.

Qashqai+2 tekniset tiedot:

• Auton kokonaispituus on 4526mm eli 211 mm pidempi kuin Qashqai
• Akseliväliä on pidennetty 135 mm 2765 mm:iin
• Kokonaiskorkeus on kasvanut 38 mm:stä 1,643 mm:iin
• Etu- ja keskirivien pääntilaa on kasvatettu 16 mm ja 10 mm
• 550 litran tavaratila (kolmannen penkkirivin ollessa taitettuna)
• Kaksi bensiini- ja kaksi dieselversiota:
o 1,6 l bensiini 115 hv (myynti alkaa helmikuussa 2009)
o 2,0 l bensiini 140 hv (myynti alkanut viime viikolla)
o 1,5 l dCi 103 hv (myynti alkaa helmikuussa 2009)
o 2,0 l dCi 150 hv (myynti alkanut viime viikolla)
• Neliveto saatavilla 2,0 l moottoreihin
• Vakiovarusteena panoraamakattoikkuna ja kattokiskot

Kilpailukykyiset hinnat

2,0 l bensiini version hinta alkaa 27 390 eurosta ja CVT-automaattivaihteinen nelivetomalleihin 33 490 eurosta. 2,0 l dieselmoottoreiden hinta alkaa 29 290 eurosta.

Kuvia: www.nissaneurope-newsbureau.com -> Photo Centre ->

Lisätietoja: Nissan Nordic Europe Oy - markkinointipäällikkö Iiro Jussila, puh. 010 770 5276, ijussila@nissan-europe.com