NISSAN AVASI UUDEN EUROOPAN PÄÄKONTTORINSA SVEITSISSÄ

Nissanin uusi Euroopan pääkonttori - Nissan International SA - avasi eilen iltapäivällä virallisesti ovensa Rollessa, Vaudin kanttoonissa Sveitsissä. Toimisto toimii autovalmistajan uutena hallinnollisena keskuksena sen myynti-, markkinointi- ja valmistustoiminnoille Euroopassa.

Nissan International työllistää 151 työntekijää, joista suurin osa työskenteli aiemmin Nissanin toisessa suuressa Euroopan yksikössä Trappesissa Ranskassa. Uusi toimisto sijaitsee pohjois-Rollen yrityskeskuksessa Léman-järven läheisyydessä. Toimiston on suunnitellut lausannelainen RBC Development, ja se täyttää Sveitsin Minergie-kriteerit energiataloudellisuudellaan. Talon julkisivu on lasista, mikä antaa sisälle luonnonvaloa ja ilmavan tunnelman.

Yksi Rolleen muuton pääsyistä oli edistää eri avainfunktioiden yhteistyötä, ja näin edesauttaa tehokasta työskentelyä yli yksikkörajojen. Myös Nissanin premiumbrändi Infinitin konttori sijaitsee Rollessa. Parhaillaan yksikkö valmistautuu neljän uuden auton lanseeraukseen Euroopassa tämän vuoden lokakuussa.

Eilisiltaiseen juhlaseremoniaan ottivat osaa mm. Vaudin alueen Conseiller d’Etat Jean-Claude Mermoud ja Daniel Belotti, the Syndic of Rolle. Seremonian isäntänä toimi Nissan Internationalin toimitusjohtaja Eric Nicolas.

- Olemme otettuja siitä liiketoiminnasta, joka sijaitsee Euroopan sydämessä, Geneven ja Lausannen välisellä alueella. Aluella on paljon ammattitaitoa ja kokemusta. Meille on myös tärkeää, että voimme tulevaisuudessa rekrytoida alueelta osaavia työntekijöitä, kertoi Eric Nicolas avajaisseremoniassa.

- Kun saavuimme tammikuussa 2008 Rolleen, koimme Nissanin hyvin tervetulleeksi. Toivon, että osottaudumme Rollelle hyviksi asukkaiksi ja innokkaiksi Vaudin paikallisyhteisön kehittäjiksi.

***
Nissan Euroopassa
Nissanilla on Euroopassa yli 12 000 työntekijää, jotka työskentelevät lähinnä tutkimuksen ja kehityksen, designin, tuonnanon, logistiikan sekä myynnin ja markkinoinnin parissa. Vuonna 2007 yritys myi 570,513 autoa 40 markkina-alueella Länsi- ja Itä-Euroopassa sisältäen Venäjän. Lisäksi yritys tuotti 576,632 uutta ajoneuvoa sen Espanjan ja Iso-Britannian tehtailla. Lisästietoja: www.nissaneurope-newsbureau.com.

***
Lisätietoja: Nissan Nordic Europe Oy - SUOMI, viestintäpäällikkö Stana Porvali, sporvali@nissan-europe.com, puh. 010 770 5162