NISSAN ESITTELEE UUDISTETUN PRIMASTRARIN – ENTISTÄ MUKAVAMPI JA TALOUDELLISEMPI

Nissan jatkaa yhteistyötään kumppaninsa Renaultin kanssa uudistetun Primastarin myötä. Pakettiauton vahvuuksia on kehitetty edelleen, ja erityisesti mukavuuteen ja taloudellisuuteen on panostettu. Myynti Suomessa alkaa elokuussa 2010.

Uusi Primastar on edeltäjäänsä miellyttävämpi ja käytännöllisempi. Uudistetussa kojelaudassa on paljon tavallisesti henkilöautoihin yhdistettyjä ominaisuuksia. Näitä ovat esimerkiksi keskuskonsolin päällä oleva A4-asiakirjapidin, uudet näppärästi sijoitetut säilytystilat ja säilytyslokero hanskalokeron yläpuolella (malleissa, joissa ei ole matkustajan turvatyynyä). Kojelaudan päällys on suunniteltu uudelleen, jotta mittaristo tulee esiin entistä paremmin. Varoitusvalot on myös sijoitettu uudelleen näkyvyyden parantamiseksi.

Lisäksi uusi Primastar tarjoaa runsaasti ominaisuuksia, jotka tekevät ajamisesta miellyttävää ja rentoa sekä kuljettajalle että matkustajille. Automaattinen ilmastoinnin säätö kuuluu Primastarin uusiin ominaisuuksiin. Äänentoistolaitteissa yhdistyvät MP3- ja CD-soittimet, selkeä kaukosäädinnäyttö, kannettavien laitteiden liitäntämahdollisuudet sekä Bluetooth-matkapuhelinliitäntä. Ohjauspyörään on lisätty vakionopeudensäätö ja nopeudenrajoitin.

Entistä taloudellisempi

Uusi Primastar kuluttaa huomattavasti vähemmän. Primastarin 2,0 litran ja 115 hevosvoiman dieselmoottorin polttoaineen kulutus on vähentynyt lähes litran (0,8) 100 kilometrillä ja hiilidioksidipäästöt ovat laskeneet 199 grammaan/kilometri (käsivaihteistolla). Moottori on saatavana myös dieselhiukkassuodattimella varustettuna.

"Uudistetun Primastarin myötä Nissan esittelee suositun pakettiautonsa entistä miellyttävämpänä ja vähäpäästöisempänä. Olemme ennen kaikkea saaneet vähennettyä auton polttoaineen kulutusta, millä on huomattava vaikutus kokonaiskustannuksiin”, kertoo Sergio Alcaraz, Nissanin hyötyajoneuvojen Afrikan, Lähi-idän, Intian ja Euroopan liiketoimintayksikön varapääjohtaja.

”Uskomme, että Primastarin entistäkin paremmat ominaisuudet vetoavat suureen määrään liiketoiminta-asiakkaita,” jatkaa Alcaraz.

Uudistettu Primastar

• Entistä miellyttävämpi
  • Taloudelliset käyttökustannukset
  • Päivitetyt säilytystilat – enemmän mukavuutta
  • Uusi automaattinen ilmastoinninsäätö
  • Mp3- ja Bluetooth hands-free -matkapuhelinliitettävyys
  • Dieselhiukkassuodatin
  • Hinta alkaen 31 800 euroa

Lisätietoja: Tiedottaja Hanna Korpinen, Nissan Nordic Europe Oy, puh. +358 (0)10 770 5259 hkorpinen@nissan-europe.com

Nissan on yksi maailman suurimmista ja tuottavimmista autoalan yrityksistä. Sen viime tilikauden maailmanlaajuinen myynti oli noin 3 675 000 ajoneuvoa. Yhtiön palveluksessa työskentelee noin 220 000 henkilöä.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 180 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä.

Avainsanat: