NISSAN ETSII MICRA-ASENNETTA PINTERESTISSÄ

Uuden Micran lanseeraus käynnistyy koko Euroopan kattavalla sosiaalisen median kampanjalla

• Nissan jatkaa innovatiivista sosiaalisen median hyödyntämistä
  • Micra Attitude -kilpailuun voi osallistua ”pinnaamalla” Pinterestissä inspiroivia kuvia, jotka kertovat osallistujien omasta Micra-asenteesta
  • Kampanja tukee uuden Micran lanseerausta

Nissan hyödyntää sosiaalista mediaa innovatiivisesti käynnistämällä yleiseurooppalaisen kilpailun, johon osallistutaan jakamalla inspiroivia kuvia Pinterestissä. Kilpailu tukee Nissanin kaikkien aikojen tärkeimpiin automalleihin lukeutuvan Micran uuden sukupolven lanseerausta. Uudistuneen ulkomuodon ohella uusi Micra tarjoaa runsaasti innovatiivista teknologiaa ja entistä enemmän personointimahdollisuuksia. Muodonmuutoksen kokeneessa Micrassa on entistäkin vakuuttavampi ja dynaamisempi muotoilu sekä uusia huipputeknisiä ominaisuuksia, kuten kosketusnäytöllä varustettu uusi tietoviihdejärjestelmä, Google Send-to-Car-toiminto ja USB-liitäntä. Nämä uudistukset on suunniteltu varta vasten auton kohderyhmälle – moderneille, verkostuneille ihmisille, jotka haastavat perinteiset käsitykset, etsivät jatkuvasti uusia elämyksiä ja ovat avoimia kokeilemaan uutta.

Micra Attitude Pinterest-kilpailun tarkoituksena on osallistaa kuluttajia sosiaalisen median kautta ja herättää ”Micra-asenne” henkiin visuaalisesti. Micra Attitude -kampanjaa tuetaan lisäaktiviteeteilla Nissanin Facebook- ja Twitter-kanavilla. Kilpailun osallistujia kehotetaan luomaan Pinterest-boardeja, jotka kuvaavat heidän omaa Micra-asennettaan – olipa sitten kyse ihmisistä, sitaateista, muotoiluista, tuotteista, paikoista tai toiminnasta.

"Uusi Nissan Micra sopii henkilöille, joilla on rutkasti energiaa ja reipas asenne elämään. Tätä positiivista ja itsevarmaa Micra-asennetta haluamme kartoittaa Pinterestissä", Nissan Nordic Europen viestintäjohtaja Taina Erkkilä kertoo. "Luova ja visuaalinen Pinterest heijastaa mainiosti kuluttajien persoonia ja mielenkiinnon kohteita. Kuluttajille suunnattu kilpailu tuo esille yksilöllisyyttä ja kertoo meille, mitkä asiat saavat Micra-omistajien sydämen sykähtämään."

Kilpailuun osallistutaan luomalla Pinterest-sivustolle oma board ja lisäämällä sille kymmenen kuvaa, jotka kiteyttävät osallistujan elämänasenteen. Kuvat tulee merkitä hashtageilla #MicraAttitude ja #Suomi. Kahdeksan vapaasti valitsemansa kuvan lisäksi kukin kilpailija valitsee ja uudelleenpinnaa Nissan Europen luomalta Micra Attitude -boardilta kaksi kuvaa uudesta Micrasta. Tarkoituksena on luoda kaikkia katselijoita inspiroiva Micra Attitude -board. Parhaita kuvia jaetaan myös Nissanin Facebookin kautta. Lisäksi huippubloggaaja Iina Moukola julkaisee oman Micra Attitude –boardinsa ja toimii yhtenä kilpailun tuomareista. Iinan Pinterest boardiin pääset tästä!

Kilpailu käynnistyi 10.6. ja kestää kuusi viikkoa päättyen 22.7. klo 00:59 Suomen aikaa. Jokaisesta kampanjaan osallistuvasta 12 maasta valitaan kolme voittajaa, jotka palkitaan henkilökohtaisesti räätälöidyillä Micra-palkinnoilla. Palkintopaketit sisältävät teknologia- ja kauneustuotteita kuvastaen voittajansa Micra-asennetta.

Kilpailusta annetaan lisätietoja osoitteessa http://www.nissan.fi/FI/fi/vehicle/city-cars/new-micra/discover/pinterest.html ja seuraavilla Nissanin sosiaalisen median sivustoilla:

Uuden Micran myynti alkaa syyskuussa. Lisätietoja täältä!

Lisätietoja:

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: jlaune@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5139, gsm. 0400-440 301

Taina Erkkilä, viestintäjohtaja, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: terkkila@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5311

Kuvia, videoita ja lisätietoja: newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan Euroopassa

Nissan on yksi merkittävimmistä aasialaisista autonvalmistajista Euroopassa, ja sen palveluksessa on yli 16 000 työntekijää suunnittelutehtävissä, tutkimuksessa ja kehityksessä, valmistuksessa ja logistiikassa sekä myynnissä ja markkinoinnissa. Nissanin tehtailla Isossa-Britanniassa, Espanjassa ja Venäjällä valmistettiin viime vuonna yli 695 000 autoa;  mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita ja hyötyajoneuvoja. Euroopan tuotevalikoimassa on tällä hetkellä  24 erilaista ja innovatiivista mallia, ja  Nissanin tavoitteena on olla tulevaisuudessa Euroopan johtava aasialainen autonvalmistaja.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 165 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.newsroom.nissan-europe.com/fi

Avainsanat: