NISSAN GT-R "BOLT GOLD" -VERSION HYVÄNTEKEVÄISYYSHUUTOKAUPPA ALKAA TÄNÄÄN

• Nissan lahjoittaa kullanvärisen GT-R-erikoisversion (vuosimalli 2013*) hyväntekeväisyyshuutokauppaan
  • Verkkohuutokauppa käynnistyy tänään, 22. marraskuuta
  • GT-R "Bolt Gold" -versiota valmistetaan ainoastaan yksi kappale
  • Huutokaupan tuotto menee lyhentämättömänä Usain Bolt Foundation -säätiölle

Maailman nopein mies Usain Bolt yhdistää intohimonsa nopeuteen ja suorituskykyyn sekä halunsa auttaa muita ja valjastaa ne hyväntekeväisyyden palvelukseen. Ainutlaatuinen mallivuoden 2013 Nissan GT-R "Bolt Gold" myydään eniten tarjoavalle maailmanlaajuisessa hyväntekeväisyyshuutokaupassa, joka järjestetään eBayssä 22.11.–2.12.2012.

Auto on maalattu samalla kultavärillä, joka teki olympiavoittaja Boltiin lähtemättömän vaikutuksen Nissanin isännöimässä fanitapahtumassa 11. lokakuuta Yokohamassa. Huutokaupan tuotto menee lyhentämättömänä Usain Bolt Foundation -säätiölle, joka edistää lasten ja nuorten koulutus- ja sivistysmahdollisuuksia Boltin kotimaassa Jamaikassa.

Usain Bolt aloitti yhteistyön Nissanin kanssa brändilähettilään ominaisuudessa kesäkuussa 2012, ja hänet nimettiin vastikään yhtiön "Director of Excitement" -kunniajohtajaksi maailmanlaajuista "What IF_" -brändikampanjaa varten. Osana laaja-alaista yhteistyökumppanuutta Boltin kanssa Nissan rakentaa parhaillaan kullanväristä mallivuoden 2013 GT-R-erikoisversiota hyväntekeväisyyshuutokauppaa varten. "Bolt Gold" -version ainutlaatuisiin yksityiskohtiin kuuluu kultalevy Boltin nimikirjoituksella.

Auton suorituskyky räätälöidään huutokaupan voittajan kotimaassa sallittujen rajojen mukaiseksi. Nissanin tarkoituksena on toimittaa auto onnelliselle omistajalleen maaliskuussa 2013.

"Olen tosi innoissani projektista, sillä voin yhdistää intohimoni nopeuteen ja suorituskykyyn sekä haluni auttaa lapsia ja nuoria", Usain Bolt kertoo. "Kiitos Nissanin, GT-R-huutokaupan koko tuotto menee Usain Bolt Foundation -säätiölle – ja sitä kautta suoraan jamaikalaisten lasten koulutuksen ja urheiluharrastusten tukemiseen. Mieltäni lämmittää suuresti, että voin auttaa lapsia ja nuoria, jotka ovat elämänsä lähtötelineissä. Olisi upeaa, jos säätiön toiminta tuottaisi jonakin päivänä uuden Usain Boltin maailman kilpakentille."

Tietoja huutokaupasta

Nissan GT-R "Bolt Gold" huutokaupataan eBayn Motors-osastolla. Huutokaupan etusivu löytyy osoitteesta http://www.nissangoldgtrauction.com/. Tarjouksia voivat tehdä vain henkilöt, joiden asuinmaassa Nissan GT-R on myynnissä tällä hetkellä. Huutokauppa käynnistyy tänään torstaina 22. marraskuuta klo 12.00 (GMT) ja sulkeutuu sunnuntaina 2. joulukuuta klo 11.59 (GMT). Lisätietoja, kuten usein esitettyjä kysymyksiä ja tiedot maista, joissa tarjoaminen on mahdollista, annetaan Nissanin maailmanlaajuisella Facebook-sivulla osoitteessa www.nissan-global.com/EN/GoldGTR/

Verkkohuutokaupan koko tuotto menee lyhentämättömänä Usain Bolt Foundation -säätiölle (http://usainbolt.com/foundation/), jonka Bolt perusti maksaakseen kiitollisuudenvelkansa yhteisölleen ja auttaakseen jamaikalaisia lapsia.

Usain Bolt http://www.usainbolt.com/

Usain St. Leo Bolt on kiistatta maailman lahjakkain urheilija. Hän lunasti itseensä kohdistuvat odotukset ja täytti unelmansa vuoden 2008 olympialaisissa Pekingissä saavuttaen pikamatkoilla sensaatiomaiset kolme kultamitalia ja kolme maailmanennätystä. Boltista tuli kisoissa olympiahistorian ensimmäinen urheilija, joka voitti maailmanennätysajalla 100 metriä, 200 metriä ja 4x100 metrin viestin.

Tänä vuonna Lontoossa Bolt teki jälleen historiaa puolustaen menestyksekkäästi kaikkia kolmea olympiavoittoa. Viestissä, jossa hän oli joukkueensa ankkurina, syntyi lisäksi jälleen uusi maailmanennätys 36,84 sekunnin ajalla.

Lisätietoja:

Johanna Laune, viestintäpäällikkö, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: jlaune@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5139, gsm. 0400-440 301

Taina Erkkilä, viestintäjohtaja, Nissan Nordic Europe Oy, Sähköposti: terkkila@nissan-europe.com, Puh. 010 770 5311

Kuvia, videoita ja lisätietoja: newsroom.nissan-europe.com/fi

Nissan

Nissan Motor Co., Ltd. on Japanin toiseksi suurin autonvalmistaja ja Renault-Nissan-allianssin toinen osapuoli. Yhtiön pääkonttori sijaitsee Jokohamassa. Nissanilla on yli 248 000 työntekijää kautta maailman, ja yhtiö myi yli 4,8 miljoonaa autoa vuonna 2011. Nissan on sitoutunut kehittämään innostavia ja innovatiivisia tuotteita kaikenlaisille asiakkaille. Yhtiön kattavaan tuotevalikoimaan kuuluu 64 Nissan- ja Infiniti-merkkistä automallia. Nissan on todellinen päästöttömän liikenteen edelläkävijä. Yhtiö teki historiaa lanseeraamalla maailman ensimmäisen edullisen ja massamarkkinoille suunnatun täysin sähkökäyttöisen auton, Nissan LEAFin. LEAF on saanut useita kansainvälisiä tunnustuksia, kuten arvostetun vuoden auton palkinnon Japanissa 2011–2012 sekä World Car of the Year -palkinnon vuonna 2011.

Lisätietoja Nissanin tuotteista ja palveluista sekä yhtiön sitoutumisesta kestävien liikennemuotojen kehittämiseen annetaan yhtiön verkkosivustolla osoitteessa http://www.nissan-global.com/EN/

Nissan Euroopassa

Nissanin suunnittelu- ja tuotekehitysyksiköt, tuotantolaitokset ja logistiikka-, myynti- ja markkinointitoiminnot työllistävät Euroopassa yli 14 500 ihmistä. Yhtiön Espanjan, Ison-Britannian ja Venäjän tehtaissa valmistettiin viime vuonna yli 528 000 autoa – mm. kompakteja tila-autoja, palkittuja crossover-malleja, katumaastureita ja hyötyajoneuvoja. Nissanin Euroopan mallivalikoimaan kuuluu tällä hetkellä 24 monipuolista ja innovatiivista tuotetta, ja yhtiön tavoitteena on saavuttaa Euroopassa eniten myydyn japanilaisen automerkin asema.

Nissan Nordic Europe Oy on Nissanin maahantuonti- ja markkinointiyritys, joka toimii Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa sekä Virossa, Latviassa ja Liettuassa. Yrityksellä on noin 165 työntekijää, ja sen pääkonttori sijaitsee Espoon Keilaniemessä. www.newsroom.nissan-europe.com/fi

Avainsanat: