NISSAN-JÄLLEENMYYJÄ AUTO-KEHÄLLE TUNNUSTUSTA TOKIOSSA

Nissan on palkinnut Tokiossa maailmanlaajuisen jälleenmyyjäverkostonsa parhaita yrityksiä. Ensimmäistä kertaa palkittavien joukossa oli mukana myös Nissan Nordic Europe Oy:n toimialueen jälleenmyyjä; NSSW Global Award* luovutettiin Auto-Kehän toimitusjohtaja Olli Liljegrenille.

- Auto-Kehä on ansainnut tämän palkinnon vahvalla panoksellaan
asiakastyytyväisyyden kehittämiseksi sekä keskittymällä Nissan-brandin esilletuomiseen, kertoo Nissan Nordic Europe Oy:n toimitusjohtaja Mike Whitfield palkintoperusteista.

Auto-Kehä Oy:n toimitusjohtaja Liljegren kertoi jo vuonna 1995 paikallislehdessä avaimen Auto-Kehän menestykseen: "Meidän salaisuutemme on kovin yksinkertainen: hyvä tuote, erinomainen sijainti ja pyrkimys pitää asiakkaat mahdollisimman tyytyväisinä".

- Laadukas toiminta on avain luottamuksellisiin asiakassuhteisiin. Tyytyväinen ja pitkäaikainen asiakas on Auto-Kehän tärkein arvo ja siksi panostus myös sertifioituun laatu- ja ympäristöjärjestelmään on katsottu välttämättömäksi. Pyrimme parantamaan toimintaamme jatkuvasti, jotta asiakastyytyväisyytemme pysyisi mahdollisimman korkealla ja laatupoikkeamat saataisiin ennaltaehkäistyä, kertoo Liljegren.

Juuri 47-vuotissyntymäpäiväänsä viettäneellä Auto-Kehällä on pitkät perinteet Suomen autokaupan huipulla. Vuonna 1982 yrityksen perustaja Aimo Liljegren ja vuonna 1996 Olli Liljegren valittiin Vuoden yrittäjäksi. Sukupolvenvaihdos tapahtui vuonna 1986, kun runsaan neljännesvuosisadan yritystä luotsannut talousneuvos siirsi toimitusjohtajan tehtävät pojalleen Olli Liljegrenille. Tätä ennen Olli oli jo ehtinyt työskennellä Nissan-maahantuojalla kolme vuotta.

- Pyrimme pitämään maineemme tehokkaana ja ystävällisenä autotalona ja sitä kautta saavuttamaan jatkuvasti myös uusia asiakkaita, Liljegren kertoo. Auto-Kehä on vuosien saatossa tullut tunnetuksi lähes koko maassa ja autoja myydäänkin ympäri Suomea.

Nissan-jälleenmyyjänä Auto-Kehä on toiminut 27 vuotta. Yrityksellä on toimipisteet Karkkilassa ja Forssassa. Auto-Kehän vuosimyynti on noin 2 300 autoa ja liikevaihto noin 30 miljoonaa euroa.

* Nissan Sales and Service Way (NSSW) Global Award -palkinnot jaetaan vuosittain Nissan-jälleenmyyjille, joiden toiminta on ollut poikkeuksellisen korkealaatuista. Arviointikriteereitä ovat muun muassa asiakastyytyväisyys, yritystoiminnan kannattavuus, myyntivolyymi, visuaalinen identiteetti ja bränditunnettuus.

Lisätietoja:
• Nissan Nordic Europe Oy, viestintäjohtaja Fredrik Heinonen,